به رغم ادعا‌ها
اينبار هواشناسي با ملايمت اخطار داد ، رسانه ملي در دقايق مرده‌ي بخش هاي خبري، اين هشدار را پخش کرد،مردم هشدارها را جدي نگرفتند،بیش از 3ميليون نفر شب از جاده هاي چالوس و هراز و سواد کوه مسافر عيد فطر مازندران شدند،مسولان مديريت بحران هم کم وبيش به مرخصي رفتندتا همه با هم به تماشاي بحران ديگري بنشينيم.
کد خبر: ۶۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 20 July 2015
حالا مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از عادي شدن وضعیت جاده های استان و تردد خودرو ها خبر مي دهد.
بارندگی شدید به همراه ریزش سنگ و گل و لای به کف جاده ها در سه روز اخیر در مازندران سبب شد تا در چندین نوبت تردد در راه های استان به سمت تهران کند یا به صورت مقطعی متوقف شود.
زير آب رفتن چندين خانه ، شسته شدن نقطه اي جاده ها ،قطع برق و آب ده ها روستا ، ناپدید شدن ۱۰ کوهنورد ایرانی و خارجی در محور مازندران و گم شدن ۵۰ خودرو و پیدا شدن اجساد پنج نفر از هموطنان بخشي از اخبار 24 ساعته گذشته درباره سيل ديروز بود. 

بحراني که باز مديريت نشد

بعد از شروع بارندگي شديد تمام دستگاههای خدمات رسان از جمله هلال احمر، پلیس راه ، راهداران و ... در محورهای اصلی حاضر بودند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر چالوس صبح امروز به رسانه ها گفت: پس از وقوع سیلاب و آبگرفتگی ناشی از بارندگی شدید ساعت 5 صبح «يعني حداقل 17 ساعت بعد از اوج بارش ها»باخبر شدیم که عده‌ای از هموطنان در حاشیه دریاچه ولشت گرفتار شده و راه ارتباطی منطقه قطع شد، بنابراین با اعزام نیرو آنها را نجات دادیم اما 12 خودرو همچنان در حاشیه دریاچه باقی مانده که نیاز به اعزام لودر از سوی بخشداری و شهرداری برای بازگشایی مسیر است.

وی در پایان از قطع راه ارتباطی روستای سما در مرزن‌آباد خبر داد و گفت: در پی وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید جاده سما نیز مسدود شد و علاوه بر قطع راه ارتباطی، باغ‌ها و اراضی زراعی منطقه نیز زیر آب فرو رفت که برای بازگشایی این مسیر نیز به لودر و ماشین‌آلات نیاز است.
اما بشنويد از وضعيت راه های سوادکوه و نوشهر که باآبگرفتگی مشکل ساز شده و نکته مهم اینکه ریزش سنگ از کوه ها در پی بارندگی ها، همچنان ادامه دارد و مسیر را پرخطر کرده است.
پل ارتباطی شهرداری با ایستگاه آلاشت در شهر زیراب و پل کوثر 17 شهریور تخریب شده است.

بحراني که باز مديريت نشد

وقتي فيلم لحظه تخريب سه مجتمع در زيراب سوادکوه را مي بيني مو به تنت سيخ مي شود و فرياد و شيون زنان اشکت را در مي آورد،جاي شکرش باقي است که کسي طوري نشده است.
اين درحالي است که اداره کل هواشناسی استان مازندران قبل از شروع تعطيلات با صدور اخطاریه هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در تعطیلات عید فطر هشدار داده بود.
عده اي معتقند سیلاب های مکرر مازندران، بیانگر بغض فروخفته درختان قطع شده جنگلی و تخریب و تجاوز به بستر رودخانه ها است که در قالب سیل همواره خسارتهای زیادی بر پیکره استان وارد می کند.
و ديگراني هستند که مي گويند مازندران ظرفيت پذيرش اين همه مسافر را ندارد، مسافراني که از هياهو و هواي شهرهاي خود دور مي شوند تا چند روزي را در هواي ميان جنگل و دريا نفس تازه کنند. 
مسافراني که براي آنها جاده چالوس و هراز و سواد کوه يک طرفه مي شود، بدون آنکه چدر نظر گرفته شود چه بلايي بر سر ساکنان شهرها و روستا هاي بين اين راه ها مي آيد.
مسافراني که به احترام قدوم مبارکشان تردد کاميون هاي که نان‌شان را از دنده صد تا يه غاز عوض کردن در مي آورند،متوقف مي شود.
بماند که چه بلايي بر سر طبيعت بکر شمال مي آورند و بماند که متاسفانه گاهي دريا خوشي آنها را غم مبدل مي کند مثل همين 5 يا 8 يا 12 غرق شده در آيام عيد فطر.
مسافراني که از حق نگذريم امکاناتي هم دريافت نمي کنند و از ترافيک 10 تا 20 ساعته را مي بينند تا ساحل پر زباله 

بحراني که باز مديريت نشد

نکته اينجاست که مدير کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران  ساعت 22:22 ديشب خبر از  آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر این استان در ایام تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و افزود: دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای مازندران با ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های عضو ستاد و برگزاری جلسات مربوطه برای ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها نسبت به استقرار کشیک‌های نظارتی و پاسخ‌گویی به‌منظور راهنمایی، رسیدگی به شکایات و نظارت بر تأسیسات و مؤسسات زیرپوشش از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام کرده است.
بزرگ‌نیا با افتخاربیان داشت: پیش‌بینی‌ها بر اقامت 3 میلیون نفر شب در تعطیلات عید فطر بود ولی به‌نظر می‌رسد آمار گردشگران ورودی به مازندران بیشتر از پیش‌بینی‌ها است.
البته ايشان صبح جمعه‌اي که گذشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت حضور مسافران برای تعطیلات عید فطر گفته بود:  بیشترین اقامت در غرب مازندران و در بین شهرهای بابلسر تا رامسر است.
دلاور بزرگ نیا اعلام کرده بود همه اقامتگاههای مازندران شامل هتل ها، کمپ ها و مراکز اقامتی تکمیل است و همه مدارس شهرهای گردشگر پذیر مازندران نیز در آماده باش برای اقامت هستند.
او از يک آماده باش ديگر هم خبرداده بود ، آماده باش کامل ستاد مديريت بحران !!
البته معما وقتي حل شد که علی نبیان،معاون عمرانی استاندار مازندران صبح امروز به فارس گفت: حضور به‌موقع ماموران امدادی منجر به این شد با یک مدیریت به‌هنگام مشکلات رفع شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار