رئیس بیمارستان چمران اصفهان خبر داد:
تابناک: رئیس بیمارستان چمران اصفهان گفت: این بیمارستان که تنها بیمارستان تخصصی قلب در استان اصفهان است از ابتدای سال تاکنون با تیم جراحی خود اقدام به ۴عمل جراحی نادر برای نخستین بار در استان کردند.
کد خبر: ۶۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 20 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مسعود پور مقدس اظهار داشت: این بیمارستان در اقدامی جدید و برای نخستین بار در استان، دو کودک مبتلا به نقص مادرزادی را با روش مداخله داخل عروقی درمان کرد.

وی افزود: ترمیم نقص مادرزادی در یک کودک ۱۲ ساله و یک شیرخوار ۲ ماهه به روش اینترونشنال (مداخله داخل عروقی) برای اولین بار در استان در مرکز آموزشی درمانی تخصصی قلب شهید دکتر چمران انجام شد.

وی بیان داشت: این کودک ۱۲ ساله مبتلا به نقص مادرزادی در ابتدای تولد بوسیله اکو کاردیوگرافی و آنژیوگرافی تشخیص داده شده بود که این عارضه باعث پرفشاری ریه (PH) شده و منجر به آسیب بافت ریه می‌شود و لازم است هرچه سریعتر پس از تولد ترمیم شود.

رئیس بیمارستان چمران اصفهان یادآور شد: متاسفانه پس از تشخیص ابتدایی در ماه های اولیه تولد این کودک، پیگیری جهت درمان توسط والدین انجام نشده بود و حدود یک ماه پیش با مراجعه به پزشک داوطلب آنژیوگرافی می شود.

وی اعلام کرد: این نقص مادرزادی بسیار نادر است و برای نخستین بار در استان توسط تیم اطفال بیمارستان شهید چمران انجام شده است.

پور مقدس همچنین به انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آمبولکتومی حاد ریوی در بیمار ۴۶ ساله برای اولین بار در استان در این بیمارستان خبر داد و اعلام کرد: مردی ۴۶ ساله به علت تنگی نفس و با تشخیص آمبولی حاد ریوی از بیمارستان شهرستان گلپایگان به بیمارستان قلب شهید چمران اعزام شد که پس از تشخیص نهایی بیمار توسط تیم جراحی قلب این مرکز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی بیان کرد: طی این عمل جراحی لخته های خون فراوانی از ورید اجوف تحتانی ، دهلیز راست ، بطن راست ، شریان های ریوی اصلی چپ و راست و شاخه های انتهایی آنها خارج شد که قسمت هایی از عمل جراحی تحت توتال سیرکولاتوری ارست انجام پذیرفت.

پورمقدس گفت: این عمل جراحی با موفقیت پایان یافته و در حال حاضر بیمار با وضعیت عمومی مناسب در حال تکمیل درمان با داروهای ضد انعقاد در بیمارستان شهید چمران دوران نقاهت خود را سپری می‌کند.

رئیس بیمارستان چمران اصفهان نیز اعلام کرد: طی یک عمل جراحی نادر بر روی یک نوزاد یک ماهه در بیمارستان شهید چمران توموری که باعث انسداد ورید اجوف فوقانی قلب این نوزاد شده بود با موفقیت خارج شد.

وی بیان داشت: این تومور که در زمان جنینی و قبل از تولد نوزاد با استفاده از روش اکو کاردیوگرافی تشخیص داده شده، باعث انسداد مسیر ورید اجوف فوقانی شده بود که با توجه به تشخیص زود هنگام و به موقع ، پس از تولد نوزاد و در ماه اول تولد توسط تیم جراحی قلب اطفال بیمارستان شهید چمران تحت عمل جراحی قرار گرفت و تومور با موفقیت از قلب این نوزاد خارج و با ارسال نمونه پاتولوژی خوشبختانه تومور از نوع خوش خیم گزارش شد.

پورمقدس اعلام کرد: این ناهنجاری و نحوه تشخیص و درمان آن جزو موارد نادر پزشکی محسوب می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :