بیست و سومین دوره جشنواره صد اثر صد هنرمند با حضور١٦٠ هنرمند و ارائه نقاشی و مجسمه از دوم مرداد ماه امسال درگالری گلستان تهران آغاز به کار می کند.
کد خبر: ۶۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 20 July 2015
مدیر گالری گلستان تهران با بیان این که آثار این دوره بسیار کیفی است افزود: برای کیفی کردن این جشنواره بیش از همیشه نسبت به آثار دریافتی سخت گیری کرده و از بسیاری از متقاضیان شرکت در این دوره بدلیل پذیرفته نشدن عذرخواهی کرده است.

لیلی گلستان گفت: جشنواره صد اثر صد هنرمند از سال ١٣٧١ مردادماه هر سال برگزار می شود و قدیمی ترین رویداد سالانه هنرهای تجسمی ایران محسوب می شود.

وی افزود: در این دوره ١٧٨ اثر هنری عرضه می شود که در کنار بزرگانی مانند سپهری، محصص، لاشایی، مافی ، احصایی ، اعتمادی و غیره آثار چشمگیری از جوانان با استعداد روی دیوار می رود که خریداران آثار هنری را مشتاق خرید می کند.

گلستان ادامه داد: در این دوره، پنج نقاش جوان را کشف کرده‎ام که کارهایشان فوق‎العاده است و قطعا پس از صد اثر صد هنرمند آنها را رها نخواهم کرد؛ از این هنرمندان تاکنون کاری دیده نشده و اینکه در این نمایشگاه معرفی می‏ شوند برای من هم خوشحال‎کننده است.

وی یادآور شد: از منظر قیمت، همچنان صد اثر صد هنرمند پیشتازی خود در ارائه آثار با قیمت های مناسب را حفظ کرده است، در بیست و سومین سال این اتفاق با محوریت اقتصاد هنر، آثاری از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ میلیون تومان عرضه می شود تا اقشار مختلفی از مردم توان خرید اثر هنری اصل را بیابند. 

مدیر گالری گلستان اظهار داشت: ارائه ٤٠ مجسمه از دیگر خصوصیات این دوره است که بیانگر رونق اقتصاد هنر در این گونه هنری است.

به گفته گلستان این بار از چندین مجموعه دار قریب به ٤٠ اثر برای فروش پذیرفته است که آنها با هدف نوسازی مجموعه شان به این اقدام معمول دست می زنند؛ این مجموعه داران پول حاصل از این فروش را صرف خرید از هنرمندان جوان در همین رویداد خواهند کرد.

لیلی گلستان بسیار امیدوار است مانند همه سالیان گذشته ، مردم با استقبال شایان توجه از 'صد اثر صد هنرمند' گامی بزرگ در جهت حمایت از هنر ایران بردارند.

این گزارش به نقل از روابط عمومی گالری گلستان حاکی است که بیست و سومین صد اثر صد هنرمند در گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، پلاک ٣٤ آغاز و تا دومین روز شهریور ادامه خواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار