مدير كل طرح‌هاي اقتصادي و خودكفايي كميته امداد كشور خبر داد؛
مدير كل طرح‌هاي اقتصادي و خودكفايي كميته امداد كشور با اشاره به اجراي 70 درصد از طرح‌هاي اشتغالزايي كميته امداد در هفت سال اخير، گفت: در اين مدت 612 هزار خانوار كميته امداد از اين طريق از پوشش اين نهاد خارج شده‌اند.
کد خبر: ۶۴۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 20 August 2018

 «علي اكبر خادمي» در آيين تجليل از ياوران اشتغال مددجويان كميته امداد استان يزد، اظهار كرد: كميته امداد در طول ساليان متمادي و حركت اارزشمند خود، فعاليت‌هاي موثر بزرگي انجام داده و منشاء خدمات خوبي براي كشورمان بوده كه از مهمترين آنها كمك به ايجاد فرصت‌هاي شغلي و رونق كسب و كار در جامعه بوده است.

وي در ادامه با تاكيد بر اهميت توجه ويژه به قشر مخاطب كميته امداد كه عمدتاً از محرومان و نيازمندان و گروه‌هاي خاص جامعه هستند، گفت: خوشبختانه مجموعه خدمات كميته امداد داراي ويژگي‌هاي متمايزكننده آن از ديگر بخش‌هاي كشورمان است كه يكي از آنها روحيه خدمت، جهاد و امدادگري در پرسنل پرتلاش اين نهاد است.

خادمي دومين ويژگي كميته امداد را حركت صحيح و منسجم در راستاي سياست‌هاي كلان و برنامه‌هاي اقتصادي كشور خواند و افزود: هرم اقتصادي مبتني بر اقتصاد مقاومتي از درون خانه‌هاي تك تك مردم جامعه شكل مي‌گيرد و اين در حالي است كه در هرم اقتصادي ليبراليسمي دنيا دولت‌ها بايد اقتصاد را در جامعه ايجاد كنند و نهاد كميته امداد نيز دقيقاً در راستاي هرم اقتصادي مبتني بر اقتصاد مقاومتي حركت مي‌كند.

وي استفاده از تمام ظرفيت‌ها و امكانات و فرصت‌هاي موجود در فضاي سايسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور در جهت خدمت به محرومان جامعه را ديگر ويژگي متمايزكننده اين نهاد عنوان كرد و افزود: مدل توانمندسازي اين نهاد نيز در چهار دهه گذشته داراي اثرات مشهودي بوده كه آن را به عنوان يكي از دستگاه‌هاي برتر كشور در امر اشتغالزايي مطرح كرده است.

اين مقام مسئول به برنامه‌هاي تحولي كميته امداد در اين راستا با شكل‌گيري و برنامه‌ريزي تيم جديد حوزه اشتغال اشاره و تصريح كرد: توجه به الگوهاي جديد و نوين اشتغال، ارتقاي علمي مهارت‌هاي افسران اشتغال به ويژه در اشتغال خرد و مبتني بر كارآفريني، نظام پشتيباني به لحاظ ورودي‌ها و خروجي‌هاي طرح‌ها و نظام خيرين بخش اشتغال و كارآفريني از جمله اين برنامه‌هاست.

وي در ادامه به ارائه گزارشي از عملكرد كميته امداد كشور و استان يزد در بخش اشتغال پرداخت و اعلام كرد: از ابتداي فعاليت كميته امداد تاكنون تعداد يك ميليون و 560 هزار فرصت شغلي براي مددجويان ايجاد شده كه با توجه به 300 هزار مورد كاريابي، مجموع اشتغال ايجاد شده براي مددجويان به قريب دو ميليون مورد مي‌رسد.

وي اين ميزان را براي استان يزد 39 هزار و 921 فرصت شغلي ذكر كرد و افزود: در حال حاضر نيز تعداد 550 هزار طرح اشتغالزايي زير نظر كميته امداد كشور در حال انجام است كه سهم استان يزد با 4600 طرح معادل 14 درصد است.

خادمي با بيان اين كه 70 درصد از كل طرح‌هاي اشتغالزايي عمر 40 ساله كميته امداد در بخش اشتغال مربوط به هفت سال اخير بوده است، مجموع اين طرح‌هاي اشتغالزايي در اين مدت براي كشور را يك ميليون و 99 هزار مورد و براي استان يزد 18 هزار و 619 مورد ذكر كرد.

وي به نقش بانك‌ها در اين رابطه اشاره و عنوان كرد: 71 درصد كل طرح‌هاي اجرا شده در هفت سال اخير از محل منابع بانكي بوده كه اين سهم در استان يزد 73 درصد بوده است.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در سال گذشته 152 هزار فرصت شغلي از سوي كميته امداد با سرمايه‌گذاري 2310 ميليارد تومان ايجاد شده كه به لحاظ برنامه 97 درصد تحقق و از نظر ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيش از 100 درصد تحقق يافته است.

وي از ارائه 2100 ميليارد تومان تسهيلات بانكي در سال گذشته كه 89 درصد آن تخصيص يافته است خبر داد و گفت: امسال 1400 ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي در اختيار بانك‌هاست كه اميدواريم توجه ويژه‌اي براي جذب 100 درصدي آن داشته باشند.

خادمي در بخش پاياني سخنانش به خودكفايي خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد نيز اشاره كرد و گفت: از سال 90 تاكنون 612 هزار خانوار تحت پوشش خدمات كميته امداد از طريق طرح‌هاي اشتغالزايي و توانمندسازي اين نهاد به خودكفايي و استقلال مالي رسيده و از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شده‌اند كه سهم يزد در اين مدت 14 هزار خانوار بوده است.

مدير كل طرح‌هاي اقتصادي و خودكفايي كميته امداد كشور همچنين يادآور شد: 75 درصد از طرح‌هاي اجرا شده كميته امداد در هفت سال گذشته به خودكفايي رسيده و حداكثر اثر بخشي را داشته‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار