مدیرکل سیاسی وزارت کشور
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: توافق هسته ای برای اولین بار در تاریخ برتری گفتمان ایران اسلامی بر غرب را به منصه ظهور رساند.
کد خبر: ۶۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 22 July 2015

محمدامین رضازاده، در همایش فرمانداران استان آذربایجان شرقی در محل فرمانداری ویژه مراغه افزود: غرب به طور عام و آمریکا به طور خاص معمولا در عرصه سیاست خارجی همیشه خواسته اند نظرشان را به وسیله ابزارهای در اختیار خود، در فضا و افکار عمومی جهان تحمیل و اقدام به حذف کشورهای مورد نظر خود کنند.

وی اظهار کرد : جمهوری اسلامی با به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای، نشان داد که اگر در یک کار، از عقلانیت، تدبیر، تیم مذاکره کننده متخصص و متعهد و دیپلماسی موفق استفاده شود، یک کشور جهان سوم نیز می تواند مشکلات بزرگی را با منطق و سیاست خارجی حل کند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه چالش هسته ای ایران صرفا بحث هسته ای نبوده، بلکه در آن مباحث ژئو پلیتیک و ژئواکونومیک نهفته بود، ادامه داد : اقتصاد و امنیت بیشتر کشورهای منطقه با این بحث پیوند داشت به طوری که غرب و آمریکا در صدد بود با تحکیم هژمونی ، افکار عمومی جهان را از فروش تسلیحات خود و مسائل رژیم صهیونیستی منحرف و حضور نظامی و سیاسی خود در منطقه را تقویت کند.

رضازاده، با بیان اینکه توافق هسته ای گام نخست در مسیر اعتماد سازی ایران در منطقه و جهان است، یادآوری کرد : مسوولان ارشد نظام با دیپلماسی موفق خود بدنبال ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی و خنثی کردن طرح ایران هراسی دشمنان بودند.

وی، بسترسازی برای دو قطبی کردن میان دولتمردان، نخبگان و توده های اجتماعی، تلاش برای درگیر کردن جمهوری اسلامی به مسایل اجتماعی از جمله اعتراض های اجتماعی و تبدیل آن به اعتراض های سیاسی و کاهش قدرت تاثیر ایران در منطقه را از جمله تهدیدهای زمان حاضر این توافق اعلام کرد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به شعار امسال و ضرورت تحقق آن در کشور با توجه به توافق انجام شده، گفت : با توجه به نامگذاری امسال به نام دولت ملت ، همدلی و همزبانی باید در این راستا حرکت کرد تا از مانع تراشی در خصوص توافق هسته ای و توسعه اقتصادی و سیاسی کشور توسط دشمنان جلوگیری شود.

رضازاده افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیام نوروزی خویش با برشمردن آرزوهای بزرگ مردم ایران مانند ' پیشرفت اقتصادی '، ' اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی '، ' جهش علمی به معنای واقعی '، ' عدالت قضایی و اقتصادی ' و ' ایمان و معنویت '، تحقق آن ها را مستلزم همیاری، همدلی و صمیمیت دو سویه دولت و ملت دانستند و شعار امسال را در راستای انسجام ملی و اجتماعی میان آحاد مردم در نظام اسلامی اعلام کردند.

وی گفت : با توجه به حل مسائل هسته ای و توافق در این زمینه، این روند می تواند الگویی برای حل بسیاری از مشکلات منطقه و ملی تبدیل شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ادامه داد : اکنون که انتظار می رود با لغو تدریجی تحریم ها، توسعه کشور نیز رقم بخورد، فرمانداران باید برنامه های خود را در راستای توسعه سیاسی مرتبط با سیاست داخلی انجام دهند.

رضازاده خاطرنشان کرد : در این راستا برای نیل به اهداف مهم کشور با هدف تقویت نظام و جلب رضایتمندی مردم، می توان شعار امسال را با توافق هسته ای و توجه به سرمایه های اجتماعی پیوند زد.

وی، تقویت نهادهای مردمی، ترغیب نخبگان برای ورود به عرصه انتخابات، منظور کردن توسعه سیاسی در برنامه ششم توسعه و کاهش تنش با همسایگان را از دیگر مولفه های موفقیت در این عرصه اعلام کرد.

این همایش با عنوان ' الزامات سیاست داخلی پس از توافق ایران با 5+1 ' با حضور فرمانداران استان آذربایجان شرقی در فرمانداری ویژه مراغه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار