مدیر بورس منطقه ای خوزستان خبر داد:
مدیر بورس منطقه ای خوزستان گفت: ارزش معاملات بورس منطقه ای این استان طی پنج ماه نخست امسال دو هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۶۴۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 29 August 2018

نیلوفر بحریه در نشست خبری اظهار کرد: بورس جایگاه ویژه ای در تأمین مالی بنگاه های اقتصادی دارد؛ همچنین گزارش عملکرد بازار سرمایه در استان نیازمند ارائه گزارش، آمار و اطلاعات حوزه بورس است.

وی افزود: ارزش معاملات بورس منطقه ای خوزستان در سال گذشته پنج هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ماقبل ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان خبر داد: ارزش معاملات بورس منطقه ای این استان طی پنج ماه نخست امسال دو هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

بحریه ادامه داد: همچنین حجم معاملات در همین پنج ماهه (تعداد سهم ها) ۴۹۷ میلیون سهم بوده که نسبت به دوره مشابه ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: تعداد کدهای معاملاتی جدید نیز سه هزار و ۳۹۸ مورد بوده که نسبت به دوره مشابه ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان بیان کرد: کدهای سهامداری سال گذشته ۶ هزار و ۹۴۱ مورد بوده که نسبت به سال ماقبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

بحریه یادآور شد: از بین ۲۲ تالار بورس کشور رتبه پنج را از نظر تعداد کدهای معاملاتی جدید داریم.

وی عنوان کرد: در خوزستان ۱۶ شرکت استانی برای بورس پذیرفته شدند که در بین ۲۲ تالار از این منظر جایگاه ۶ را داریم.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان اضافه کرد: تعداد کارگزاری های فعال استان ۲۰ شرکت است که هر شرکت کارگزاری در استان دفتر پذیرش است ولی معاملات آف لاین و مابقی کارگزاری ها تنها دارای ایستگاه معاملاتی هستند.

بحریه بیان کرد: اکثر معاملات به صورت آنلاین و اینترتی است و چون معاملات کلان جزو معاملات استان محسوب نمی شود، برای بیان جایگاه تالار خوزستان در کشور مشکل ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: هیچ استانی آمار معاملات آنلاین را نداشته و امکان اعلام تجمیعی آن را ندارد.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان خبر داد: کلاس های بنیادی را به صورت رایگان برگزار می کنیم ولی شهروندان اکثرا از آن استفاده نمی کنند؛ حتی آموزش به صورت اختصاصی برای اقشار و اصناف هم داریم.

بحریه در خصوص سهام عدالت نیز گفت: سه میلیون و ۱۲۴ هزار نفر در استان خوزستان مشمول هستند که وقتی سهام آزاد شود می توانند با مراجعه به بازار سرمایه برای خرید و فروش سهامی که دولت در اختیار آنها قرار داده اقدام می کنند.

وی در پایان اظهار کرد: سیستم سجام که یکی از جامع ترین سیستم های سرمایه گذاری است به تازگی شروع به کار کرده است؛ هر فردی قبل از مراجعه به بورس باید در بخش سپرده گذاری ثبت نام کند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار