تابناک: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بازرسی از یک منزل مسکونی موفق شدند سه راس بره آهو که بصورت زنده شکار شده بود را کشف و ضبط کنند.
کد خبر: ۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 25 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان روز شنبه به نقل از مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت این اداره کل اضافه کرد: سه راس بره آهوی کشف شده در پی اطلاع رسانی یکی از دوستداران محیط زیست و از در یک منزل مسکونی در شهر اصفهان به دست آمد.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان پس از اطلاع از نگهداری این سه بره آهو در منزل مسکونی، با کسب مجوز از مقام قضائی، منزل مسکونی مورد نظر را بازرسی و موفق به کشف و ضبط سه راس بره آهو شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهارکرد: این آهوان بصورت زنده شکار شده و در منزل مسکونی نگهداری می شدند.

جمشیدی اضافه کرد: در این زمینه، یک متخلف شکار و صید دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شد.

*** دستگیری متخلفان شکار و صید پرندگان در شهرستان سمیرم

همچنین براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، دو متخلف شکار و صید پرندگان در شهرستان سمیرم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

این پیگاه اطلاع رسانی به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم، اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم حین گشت و کنترل مناطق و زیستگاههای این شهرستان موفق به شناسایی دو متخلف شکار و زنده گیر پرندگان در منطقه قلعه قدم ونک شدند.

براساس این گزاش از متخلفان 6 قطعه پرنده وحشی از نوع سهره، 2 عدد قفس و یک رشته تور کشف و ضبط شد.

متخلفان با تنظیم شکوائیه به مراجع قضایی معرفی شدند.

سهره معمولی با نام علمی (Carduelis carduelis) پرنده ای آوازخوان است که در حدود 14 سانتی متر طول دارد.

رنگ پرهای سر این پرنده قرمز روشن و سیاه و سفید و دم آن سفید است که به هنگام پرواز به دلیل وجود رگه های زرد رنگ در بالهای سیاهش در آسمان بخوبی مشاهده می شود.

این پرنده در باغ ها، پارک ها، کشتزارها، بوته زارها و دره های پوشیده از درخت تا ارتفاع 2 هزار و 200 متری ، زیست می کند و زمستان ها را در کشتزارها ، مزارع ، علفزارها و اراضی مخروبه با ساخت آشیانه در شاخه درختان سپری سپری می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :