عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت:استان فارس مزیت بسیار بالایی در حوزه درمان و پزشکی و گردشگری سلامت دارد ولی متأسفانه درزمینه‌ی تولید دارو سهم کمی از این صنعت در داخل کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۶۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 29 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی علی پور امروز در کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی که با حضور فعالان بخش غذا و دارو، اظهار داشت: استان فارس مزیت بسیار بالایی در حوزه درمان و پزشکی و گردشگری سلامت دارد ولی متأسفانه درزمینه‌ی تولید دارو سهم کمی از این صنعت در داخل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نیروی انسانی آموزش‌دیده در حوزه داروسازی و دانش فنی قابل‌دسترس در فارس ظرفیت بسیار ویژه‌ای است که می‌تواند تکمیل‌کننده حلقه صنایع داروسازی در استان باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی و تبدیل شرکت‌ها به صنایع کوچک توسط دانش فنی مناسب، تنها مسیر منطقی جهت جذب سرمایه و تجهیز خط تولید صنایع بزرگ دارویی استان است و می‌تواند تضمین‌کننده ارزش‌افزوده باشد.

علی پور تصریح کرد: بهترین راه‌حل جهت عملیاتی کردن پروژه‌های تخصصی درزمینه‌ی تولید دارو و تجهیزات در استان، ایجاد خوشه‌های این صنعت و تکمیل حلقه‌های تولید دارو با تأکید بر دانش پزشکی و داروسازی است.

وی ادامه داد: تعامل دانشگاه علوم پزشکی و داروسازی با صنایع می‌تواند پیامدهای مثبتی برای استان خواهد داشت به‌طوری‌که می‌تواند زمینه ایجاد و احداث صنایع بزرگ داروسازی و جذب سرمایه در استان را فراهم کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد: تهیه مطالعات امکان‌سنجی نیاز به تخصص‌های ویژه دارد که در حال حاضر شرکت‌های بین‌المللی معتبر در حال تهیه این طرح‌ها هستند که طرح‌های سرمایه‌گذاری با برخورداری از مطالعات کارشناسی و امکان‌سنجی اطمینان بیشتری را در صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند.

کمبود کارخانه داروسازی پیشرفته در جنوب کشور

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به کمبود کارخانه داروسازی پیشرفته در جنوب کشور، ما نگاه ویژه‌ای به این موضوع در استان فارس داریم و آماده همکاری در این زمینه با فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی هستیم.

محمدجواد خشنود افزود: دارو یکی از زمینه‌های پراستعداد و دارای پتانسیل برای سرمایه‌گذاری در استان فارس است و ما از وزارتخانه درخواست کردیم که اختیارات این حوزه را در منطقه پنج کشور به مرکزیت شیراز واگذار کنند تا با ترسیم نقشه راه در این زمینه باعث پیشبرد هرچه سریع‌تر بشویم.

وی بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر این باوریم نباید برای بخش خصوصی دست‌انداز ایجاد کرد لذا آماده همکاری جدی با بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان راه فرار از تحریم

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شرایط فعلی کشور سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به دلیل عدم توانایی در محاسبه درست قیمت تمام‌شده و توجیه اقتصادی امکان‌پذیر نیست و هر سرمایه‌گذار پس از تحلیل شرایط موجود از اقدام در این رابطه تجدیدنظر می‌کند.

محمدمهدی رزمجو خاطرنشان کرد: اگرچه فضای درونی کشور مناسب نیست ولی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه‌ی داروی و رساندن آن‌ها به تولید با استفاده از صنایع دارای فناوری برتر می‌تواند راه فراری از وضعیت بد اقتصادی و تحریم‌ها باشد.

وی بابیان این‌که فعالیت اقتصادی در کشور در چهارچوبی خاص انجام می‌شود، ادامه داد: باید فضایی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شود که از صنف بزرگ‌تر و از کارخانه کوچک‌تر است تا توجیه اقتصادی شکل بگیرد.

 

برچسب ها: فارس ، دارو ، سهم کم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار