بازدید خبرنگاران از مناطق سیل زده البرز
فرماندار کرج گفت: اینکه بلافاصله پس از یک حادثه به محل اعزام و برای امدادرسانی اقدام کنیم، یک وظیفه است، اما مهم‌تر از این وظیفه، پیشگیری است که متاسفانه اعتبارات لازم در این بخش پیش‌بینی نشده است.
کد خبر: ۶۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 25 July 2015
به گزارش تابناک - البرز: اعضای ستاد مدیریت بحران استانداری البرز ظهر امروز با حضور در مناطق سیل‌زده حاشیه جاده چالوس به ویژه روستای سیجان رفته و شرایط بازسازی این مناطق را از نزدیک بررسی کردند.
فرماندار کرج در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خوشبختانه شرایط مناطق سیل‌زده عادی است و زندگی مردم بر اساس روال معمول جریان دارد.
محمدتقی ایرانی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از هموطنان ما در این حادثه کشته یا مجروح شدند و مدیریت ارشد استان البرز از این بابت بسیار متاثر هستند.
معاون استاندار البرز در ادامه به تشریح روند بازسازی مناطق سیل‌زده به ویژه روستای سیجان پرداخت و گفت: با مشاهده شرایط فعلی روستا، به خوبی از تلاش افرادی که طی یک هفته اخیر برای بازسازی این منطقه تلاش کردند، آگاه می‌شویم.
ایرانی افزود: روند بازسازی سرعت بسیار خوبی داشته است، به صورتی که ساعاتی پس از وقوع این سیل، مشکل قطع برق، آب و حتی مخابرات روستای سیجان برطرف شده و هم‌اکنون زندگی در این استان روال عادی دارد.
وی بیان داشت: این تلاش‌ها در شرایطی انجام شد که حداقل 400 دستگاه کامیون، سنگ، گل و خاک از منطقه سیل‌زده خارج شد.
این مسئول افزود: برخی از مشکلات روستا که در حوزه مدیریت دستگاه‌های دولتی نبود از جمله آب‌رسانی که زیر مجموعه آبفا نیست، نیز برطرف شد، به صورتی که در این مدت اصلاح شبکه آب برطرف و حتی سیستم پالایش و تصفیه آب روستا نیز راه‌اندازی شد.
ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جاده چالوس و مناطق حاشیه‌ای جاده گفت: یکی از پرترددترین محورهای کشور، همین محور است و با توجه به شرایط جغرافیایی، ما همواره باید منتظر بلایای طبیعی چون سیل، طوفان، ریزش کوه و سقوط بهمن باشیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که اعتبار کافی برای مقابله با این بحران‌ها باید پیش‌بینی و تخصیص یابد تا در زمان وقوع حادثه، توانیم خدمات‌رسانی مناسبی انجام دهیم.
فرماندار کرج گفت: اینکه بلافاصله پس از یک حادثه به محل اعزام و برای امدادرسانی اقدام کنیم، یک وظیفه است، اما مهم‌تر از این وظیفه، پیشگیری است که متاسفانه اعتبارات لازم در این بخش پیش‌بینی نشده است.
ایرانی در پایان اظهار کرد: اگرچه سیل اخیر تلخ بود و خسارات بسیاری به جان و مال مردم وارد کرد اما امیدواریم این حادثه تلخ موجب اتخاذ تمهیدات ویژه برای مقابله با هرگونه بحران و حادثه در جاده چالوس و روستاها و معابر حاشیه جاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار