مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید از فقر شدید سرانه آموزشی و کمبود مدرسه در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 01 October 2018

خلیل حاجی پور درصد بالای رشد جمعیت در شهر صدرا را عمده‌ترین دلیل این کمبود دانست و افزود: از سال 1390 به بعد با جمعیت‌پذیری پروژه‌های مسکن مهر، شتاب افزایش جمعیت بالای 30 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون و آیین‌نامه اجرایی شهرهای جدید، شرکت عمران وظیفه‌ای در خصوص ساخت خدمات روبنایی ندارد و وظیفه ما تنها ارائه خدمات زیربنایی و تأمین زمین رایگان برای دستگاه‌های متولی است اما در نبود دستگاه‌های متولی، شرکت عمران مجبور به جبران بخشی از این کمبودها از محل اعتبارات داخلی خود شده است.

خلیل حاجی پور در خصوص میزان اعتبار موردنیاز جهت ساخت هر مدرسه گفت: مطابق فهرست‌بهای سالهای قبل، هر مجموعه آموزشی 3 تا 5/3 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و مجموع اعتباراتی که تاکنون شرکت عمران شهر جدید صدرا از محل اعتبارات داخلی برای ساخت 16 مجموعه آموزشی در شهر صدرا هزینه نموده بالغ‌بر 30 میلیارد تومان بوده است که حدود 27 میلیارد ازآن‌جهت ساخت 13 مدرسه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

وی گفت: علیرغم افتتاح 16 مدرسه توسط شرکت عمران در این شهر جدید، شهر صدرا به دلیل افزایش شدید جمعیت در سالهای اخیر، معادل همین تعداد مدرسه که ساخته شده است کمبود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا افزود: بخش اعظم این معضل به عدم پیگیری در سالهای گذشته جهت تعامل و رایزنی با مجموعه مدیریت ارشد استان برای اختصاص بودجه موردنیاز شهر برمی‌گردد و در حال حاضر نیز به دلیل تنگنای مالی دولت، شهر جدید صدرا از اعتبارات ملی و استانی کاملاً بی‌بهره است. وی افزود: تمام تقاضای ما از دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیرندگان امر این است که به نسبت جمعیت این شهر جدید، سهم صدرا از اعتبارات ملی و استانی برای جبران کمبود فضای خدماتی بودجه‌ای اختصاص داده شود.

وی در پایان سخنان خود از آغاز عملیات اجرایی سه مجموعه آموزشی- فرهنگی دیگر در شهر صدرا خبر داد که در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار