مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره عسل و لبنیات سراب خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 26 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، فرزین حق پرست گفت : در این جشنواره که به مدت 6 روز برگزار خواهد شد تولیدکنندگان سنتی و صنعتی عسل و لبنیات حضور داشته و محصولات تولیدی خود را در معرض نمایش و فروش می گذارند.

حق پرست ادامه داد : شهرستان سراب ، حدود قابل توجهی از نیاز لبنیات استان را تامین می کند ولی متاسفانه تا به حال ظرفیت های این شهرستان ، به نحو احسن معرفی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد که جشنواره عسل و لبنیات سراب آغازی باشد برای معرفی پتانسیل های این شهرستان در سطح ملی.

وی همچنین گفت : در طول برگزاری جشنواره در این شهرستان بازی های محلی ، موسیقی عاشقی برگزار خواهد شد و بازدید از روستاهای هدف گردشگری ارده ها و اسب فروشان (اشوشان) با حضور راهنمایان محلی جهت ارائه توضیحات لازم از منطقه در برنامه های اجرایی این جشنواره قرار گرفته است.

وی یاد آور شد: جشنواره عسل و لبنیات سراب یک فرصت طلایی است تا بتوانیم جاذبه های گردشگری شهرستان سراب را معرفی کنیم.

وی یکی از نیازهای اساسی شهرستان سراب را برندسازی کارخانه صنعتی تولیدات لبنی و عسل عنوان کرده و معتقد است که تولیدکنندگان صنعتی باید در عرصه برندسازی و معرفی محصولات خود بیشتر تلاش کنند.

لازم به ذکر است ، جمعیت شهرستان سراب 131 هزار و 934 نفر است و می توان گفت حدود 50 درصد مردم سراب به دامداری و تولید محصولات لبنی اشتغال دارند و این شهرستان در فاصله 130 کیلومتری تبریز قرار گرفته است.

گفتنی است کشک ، انواع پنیر ، کره ، شیر ، خامه ، سرشیر ، ماست و انواع عسل از محصولات عسل و لبنیات این شهرستان است.

شایان توجه است ، اولین جشنواره عسل و لبنیات سراب 6 الی 11 مرداد 94 برگزار می شود و مراسم افتتاحیه این جشنواره روز سه شنبه 6 مرداد ماه ساعت 10 صبح در اردوگاه دانش آموزش شهید فهمیده سراب برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :