رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب وضعیت آهو‌های منطقه شکار و تیراندازی ممنوع "قراویز" را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در آخرین سرشماری ۸۴۰ راس آهو در این منطقه مشاهده شده است.
کد خبر: ۶۷۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 24 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهرام مظفری‌زاده ، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز را یکی از مهمترین زیستگاه‌های آهو در کشور دانست و افزود: بر اساس آخرین سرشماری که سال گذشته انجام دادیم 840 راس آهو در این منطقه وجود دارد که احتمالا در سال جاری افزایش تعداد آنها را خواهیم داشت.

وی گفت: در هیچ دوره‌ای این تعداد آهو در منطقه قراویز سرشماری نشده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب از تامین علوفه مورد نیاز آهوهای این منطقه در فصل سرما خبر داد و یادآوری کرد: هر ساله وضعیت علوفه در دسترس آهوها بررسی می‌شود و در صورت کمبود به صورت دستی برای آنها علوفه تامین می‌شود، در غیراینصورت آهوها یا به سمت جاده و مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند و یا کوچ می‌کنند.

مظفری زاده تاکید کرد: اخیرا 400 کیلوگرم علوفه برای آهوان این منطقه تهیه و توزیع شده است.

وی در ادامه از وسعیت حدود چهار هزار هکتاری منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز یاد کرد و افزود: این منطقه غنای جانوری خوبی دارد و انواع پستانداران از جمله گزار، تشی، خرگوش، روباه و ... در این منطقه زندگی می‌کند.

وی از پیگیری برای ارتقاء قراویز به منطقه حفاظت شده خبر داد که می‌توان با الحاق مناطق کناردستی وسعت آن را به 30 تا 40 هزار هکتار هم رساند و ادامه داد: این پیگیری تا حصول نتیجه زمان‌بر است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار