معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه به فعالیت صنعتگران در ۶۰ رشته اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۸۲۰ نفر از صنعتگران و هنرمندان کرمانشاه زیر پوشش بیمه هستند.
کد خبر: ۶۷۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 29 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،پروانه حیدری  به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است که صنعتگران با تولید محصولات متنوع می توانند نقش بسزایی در اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه به فعالیت صنعتگران در 60 رشته اشاره و بیان کرد: صنعتگران و هنرمندان استان در رشته‌های گلیم‌بافی، گیوه‌بافی، مینیاتور، ساخت سازهای سنتی، سراجی سنتی، معرق و... مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی محصولاتی هستند که سهم خلاقیت انسانی در آن نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: حضور موثر و خلاق انسان در تولید و شکل بخشیدن به محصولات ساخته شده و امکان ایجاد تنوع و پیاده کردن طرح‌های مختلف در مرحله ساخت این گونه فرآورده‌ها داشتن بار فرهنگی و استفاده از طرح‌های اصیل بومی و سنتی از مزایای صنایع دستی استان کرمانشاه است.

15 هزار نفر از صنعتگران استان کرمانشاه ثبت سامانه شدند که به گفته حیدری، آموزش در رشته‌های مختلف در نمایشگاه‌های صنایع دستی شهر کرمانشاه انجام می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: صنعتگران و هنرمندان استان در مکان اصلی و مستقیم صنایع دستی واقع در خیابان دبیراعظم شهر کرمانشاه در سه طبقه در زمینه آموزش، تولید و فروش مشغول به فعالیت هستند، علاوه بر این مکان، 12 غرفه دیگر در تکیه معاون‌الملک داریم.

وی در خصوص بحث بیمه صنعتگران و هنرمندان استان کرمانشاه، گفت: نزدیک به یک‌هزار و 820 نفر از صنعتگران و هنرمندان کرمانشاه زیر پوشش بیمه هستند و امسال نیز طبق تفاهم‌نامه امضا شده در صدد هستیم تمامی هنرمندان استان را زیر پوشش قرار دهیم

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار