مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اگر به جشنواره انار در استان بی توجهی کنیم، استان های دیگر آن را به نام خود ثبت می کنند.
کد خبر: ۶۷۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 01 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، جلیل بالایی امروز(10 آبان) در نشستی که به منظور بررسی راهکارهای برپایی منسجم جشنواره انار اورامانات کرمانشاه برگزارشد، بابیان اینکه جشنواره انار به عنوان یک رویداد گردشگری نه تنها در کرمانشاه بلکه در یزد، کردستان و همدان نیز برگزار می شود، گفت: درحال حاضر این رویداد به نام کرمانشاه در ایران مطرح شده، اما اگر به آن بی توجهی کنیم این خطر وجود دارد که دیگر استان ها آن به نام خود ثبت کنند.

وی تاکید کرد: هرچند که سال گذشته مراسم جشن انار در ماه صفر برگزار شد، اما مردم اورامانات حرمت این ماه را نگاه داشتند و امسال نیز قرار است پس از محرم و در ماه ربیع الاول برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: اگر برگزاری این جشنواره امسال قطعی شود، باید بین دستگاه های ذیربط یک تقسیم کار انجام شود تا برگزاری جشنواره بصورت مدیریت شده و بدور از حواشی باشد.

وی از آمادگی چهار روستا و یک شرکت برای برگزاری جشنواره انار در شهرستان پاوه و شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: مردم اورامانات مردمی مذهبی هستند که خود بهترین پاسداران حفظ دین، مذهب، آئین و هویتشان هستند.

بالایی متذکرشد: اگر در جشنواره تخلفی صورت می گیرد، باید با شخص برخورد شود، نه با کل آئین.

وی در ادامه بابیان اینکه برگزاری رویدادهای گردشگری توسط اقامتگاه های بوم گردی نیاز به مجوز میراث فرهنگی ندارند، عنوان کرد: درحال حاضر یکی از مهمترین بسترهای رشد منطقه اورامانات بحث گردشگری این منطقه است که اگر بخواهیم آن راحذف کنیم به اقتصاد خانوارهای بسیاری آسیب می زند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: در نظریه توسعه کرمانشاه، برای توسعه استان باید از حوزه های کشاورزی و صنعتی به سمت تجارت، خدمات و گردشگری چرخش داشته باشیم، چراکه در این حوزه ها میزان هزینه ای که برای ایجاد هرشغل صرف می شود بسیار کمتر از حوزه های دیگر است.

وی گردشگری را موضوع فرابخشی عنوان کرد و گفت: هر گردشگری با ورود به یک منطقه 28 نوع خدمت دریافت می کند که میراث فرهنگی از این تعداد تنها سه خدمت را به گردشگر ارائه می دهد، مابقی خدمات توسط دستگاه های دیگر انجام می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار