کد خبر: ۶۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 29 July 2015
خبرگزاری تسنیم: فرماندار تالش گفت: با اختصاص ۲ هزار متر مربع زمین، دکه ها و اغذیه فروشی‌های مستقر در جاده گیسوم این شهرستان ساماندهی می‌شود.

علی فتح‌الهی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در تالش با اعلام این خبر که دو قطعه زمین به مساحت 2 هزار متر مربع در ورودی جاده طرح ساحلی گیسوم برای سامان‌دهی دکه‌داران و اغذیه‌فروشان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: این دست‌فروشان از سال‌ها پیش با دایرکردن دکه‌های نامناسب، غیراستاندارد و غیر بهداشتی مبادرت به عرضه موادخوراکی و تولیدات محلی به مسافران می‌کردند که موجب شده بود چهره زیبای این منطقه گردشگری زشت جلوه داده شود.

وی با بیان این که سالانه بیش از 1 الی1/5 میلیون نفر مسافر از مواهب طبیعی و طرح ساحلی گیسوم دیدن می‌کنند، گفت: در شاُن یک شهرستان توریستی با داشتن صدها جاذبه گردشگری نیست که ورودی این طرح‌های نامناسب و زشت باشد.

فرماندار تالش درباره طرح سامان‌دهی دکه‌ها و اغذیه‌فروشان این منطقه گفت: در این طرح که با همکاری ادارات منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و نظارت فرمانداری اجرا می‌شود، همه امکانات رفاهی موجود داخل طرح به‌ویژه واحدهای پذیرایی، رستوران و آلاچیق ها به طور یکسان و یک شکل با استفاده از چوب و مصالح محلی اجرا می‌شود.

فتح‌الهی هدف از سامان‌دهی دکه‌داران و اغذیه‌فروشان این منطقه را جلوگیری از آلودگی محیط زیست، حفظ و حراست از جنگل‌های اطراف، زیباسازی محیط طرح ساحلی دریا و عرضه موادغذایی با کیفیت و بهداشتی به مسافران اعلام کرد و تصریح کرد: فاز اول این طرح در حال حاضر 75 درصد پیشرفت کرده و تا چند روز آینده دکه‌ها به 10 نفر از دکه‌داران منطقه واگذار می‌شود.

وی درباره اسکان و پارک خودروهای مسافران عبوری از تالش که قصد استفاده از طرح سالم‌سازی دریا را ندارند، گفت: برای رفاه حال این‌گونه مسافران ورودی، طرح‌های سالم‌سازی دریا و میدان امام خمینی(ره) شهر تالش آماده شده است تا مسافران بتوانند با دایرکردن چادر و پارک خودروهای خود با امنیت کامل به استراحت بپردازند.

شهرستان تالش 7 طرح سالم‌سازی دریا دارد که مهم‌ترین این طرح‌ها گیسوم و ساحل روستای قروق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار