بالاخره صدای اعتراض استاندار البرز شنیده شد
عدم حضور بخش آموزش ‌و مسئولان دانشگاه‌ها و صندلی‌های خالی این سالن نشان دهنده بی تفاوتی مسئولان به این مهم است لذا مدیران غائب در این جلسه بازخواست می شوند.
کد خبر: ۶۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 30 July 2015
سیدحمید طهایی ظهر امروز در جلسه کارگروه استغال استان البرز اظهار کرد: جلسات کارگروه اشتغال استان باید خروجی داشته باشد و خرج بیت‌المال نشود، تشکیل دبیرخانه کارگروه اشتغال را با مشورت از مدیران دانشگاه ها و صاحبنظران این حوزه، کرسی برای دریافت نظرات مسئولان و طرح در کارگروه استانی جهت اخذ مصوبات عنوان کرد.
وی ادامه داد: عدم حضور بخش آموزش ‌و مسئولان دانشگاه‌ها و صندلی‌های خالی این سالن نشان دهنده بی تفاوتی مسئولان به این مهم است لذا مدیران غائب در این جلسه بازخواست می شوند.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: در این راستا پیش تر اعلام کرده ام که دانشگاه با ارائه راهکاری حداقل 20 درصد سهم اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی خود را مشغول به کار کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به فکر رشته هایی باشند که جامعه به آن نیاز دارد، افزود: دست اندرکاران امر اشتغال با مشارکت بانک ها و موتور محرک دیگری وارد میدان شوند.
طهایی در ادامه سخنان خود از تشکیل دبیرخانه کارگروه اشتغال استان به منظور  جمع بندی پیشنهادات و راهکارهای افزایش شغل خبر داد و افزود: وضعیت اشتغال زایی در استان هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.
استاندار البرز بیان داشت: با تلاش مسئولان و عزم جدی در کارآفرینی و ایجاد شغل امید می رود که بتوانیم آمارها و نویدها خوبی را به رسانه ها اعلام کنیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه جلسات کارگروه اشتغال نباید بدون خروجی باشد، تصریح کرد: من دغدغه  دارم خروجی این جلسات هدر رفت پول بیت المال و صرف آن جهت هزینه آب و برق و.. باشد.
نماینده عالی دولت در استان البرز در محور دیگری از سخنان خود مدیران غایب در این کارگروه را مورد خطاب قرار داد و به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای تکلیف کرد تا مدیران غایب بازخواست شوند و از جلسات آتی نیز از اعزام نماینده خودداری کرد و شخصاً در جلسات حاضر شوند.
طهایی همچنین با بیان اینکه راهبردهای اقتصاد مقاومتی باید در تحقق سهم اشتغال به کار گرفته شود، افزود: تا کنون 120 جلسه در هیئت دولت تشکیل شده و با مصوبات آن دستور العملی که باید توسط مسئولان عملیاتی شود.
وی همچنین  با طرح سئوالاتی نظیر اینکه چه تعداد از آمار بیکاران در استان بومی هستند؟ تعداد فارغ التحصیلان بیکار؟ رشته های بدون بازار کار ؟ و.... تصریح کرد: آمار اشتغال و بیکاری در استان باید تحلیل شود و براساس آن برنامه ریزی استانی صورت گیرد.
استاندار البرز  در ادامه تبیین عملیاتی نقش شکست حصر تحریم ها در اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: اکنون که تحریم ها و محاصره اقتصادی با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری شکسته شده است، باید بررسی شود که چگونه می توان از شرایط جدید به نفع کشور با ایجاد کار و شغل استفاده کرد.
وی همچنین با اشاره به غیبت مدیران اتاق بازرگانی در جلسه کارگروه اشتغال استان و طرح این سئوال کلیدی که به واقع سهم البرز از سفر هیئت های خارجی این اتاق کجاست؟ افزود: اتاق بازرگانی به جهت روابط قوی که با بخش خصوصی و رابطان اقتصادی خارجی و بازارهای جهانی دارد در این زمینه می تواند نقش کلیدی را ایفا کند، چرا که به تمام مشکلات و کمبودهای موجود اشراف دارد و از سویی ارتباطات قوی خود را نیز دارد و انتظار و توقع نیز می رود که از ظرفیت اتاق و نهادهای مردمی استفاده شود.
تقویت دانشگاه ها در کارگروه اشتغال استان، تقویت کمیته های تخصصی، متناسب سازی نظام آموزشی مطابق با فضای کسب و کار، بررسی میزان سهم تسهیلات بانک ها در سال 94، عارضه یابی اشتغال در استان و... از جمله محورهایی بود که در این نشست مورد بررسی و مواردی از آن به عنوان مصوبه قابل پیگیری شد.
محمد خلیلی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در این جلسه گزارشی از سهم  اشتغال استان ارائه داد. طبق آمار اعلام شده متقاضیان اشتغال که در سامانه وزارت کار ثبت نام کرده اند، طی دو سال 92 و 93، یک میلیون و 108 هزار نفر بوده اند که 60 هزار نفر آن سهم البرز است. در حال حاضر بیشترین آمار متقاضیان کار در استان البرز فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
کو عمل ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار