بی‌توجهی به مشکلات شهرک امام هادی(ع) و جولان سگ‌های ولگرد در این شهرک، موجب اعتراض و ناراحتی ساکنان این شهرک شده است.
کد خبر: ۶۹۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 20 December 2018

یکی از شهرک‌های اقماری اطراف شهر مهریز، شهرک 150 واحدی امام هادی(ع) مهریز است که با وجود اینکه 4 سال است که تحویل متقاضیان شده است اما مشکلات عدیده آن، زندگی را برای ساکنان این شهرک سخت کرده است.
محمدرضا عماد که از ساکنان شهرک امام هادی(ع) است، مهم‌ترین مشکل این شهرک را وجود سگ‌های ولگرد و گرسنه دانست و تأکید کرد: ترس از جولان این سگ‌ها در این شهرک باعث ترس کودکان شده است و جرئت بازی در کوچه را ندارند.
وی افزود: سرو صدای وهم‌انگیز این سگ‌ها موجب ترس بانوان و بچه‌ها می‌شود و همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی اطراف این شهرک موجب زشت شدن چهره این شهرک شده است. 

عماد به ساختمان‌های نیمه سازی که قرار است فروشگاه مواد غذایی باشد اشاره کرد و گفت: برای واگذاری این ساختمان‌ها به افراد برای بهره‌برداری، مبالغ هنگفتی پیشنهاد کرده‌اند که موجب عدم استقبال مردم از این موضوع و رها شدن این ساختمان‌ها نیمه‌ساز شده است و مردم مجبورند برای خرید مواد غذایی و اقلام ضروری خود تا مرکز شهر بروند.
فاطمه ابویی، بزرگ‌ترین مشکلات این شهرک را نبود فضای سبز و امکانات تفریحی و رفاهی دانست و بیان کرد: زمین‌های بایر اطراف شهرک مملو از نخاله‌های ساختمانی است و نیاز به محلی برای بازی و تفریح کودکان و همچنین احداث مسجد در این شهرک احساس می‌شود. حضور سگ‌های ولگرد در شهرک و پاره کردن کیسه‌های زباله نیز موجب ناامنی و آلوده کرده کوچه‌ها شده است.

 وی با بیان اینکه یکی از مشکلات، دورافتاده بودن این شهرک از مرکز شهر است تصریح کرد: ای‌کاش مسئولین برای رفت‌وآمد مردم در این شهرک و شهرک‌های مشابه کاری می‌کردند تا ساکنان این شهرک به ویژه زنان بتوانند به‌راحتی به مرکز شهر بروند و خرید روزانه و مایحتاج خانواده را تهیه کنند.
جلیل شجاعتی نیز ایجاد یک فضای سبز و بوستان برای استفاده خانواده‌ها را مهم دانست و گفت: اطراف شهرک درختکاری و فضای سبز وجود ندارد و کودکان برای بازی، در این زمین‌های بایر خود را خاک‌آلود می‌کنند.
وی با اشاره به مزرعه کشت نهال پسته در نزدیکی این شهرک خاطرنشان کرد: کشت نهال پسته در باغ‌های هم‌جوار با شهرک  امام هادی(ع) موجب شده است، زمستان و تابستان از ازدحام مگس‌ها رنج ببریم.
جعفر جعفری از ساکنان شهرک امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: ورودی شهرک امام هادی (ع) که چهارراه آزادگان بود، اخیراً با جدول‌گذاری مسدود شده است و بالاتر از ورودی این شهرک یک بریدگی ایجاد کرده‌اند که ساکنان این شهرک نمی‌توانند از آن استفاده کنند و عملاً موجب بن‌بست شدن ورودی این شهرک شده است و تنها راه ارتباط ساکنان شهرک با اولین بلوار شهر، موجب دور زدن غیرقانونی و تخلف رانندگان می‌شود و ممکن است منجر به سانحه شود.

وی افزود: شیوه جمع‌آوری زباله‌ها نیز علیرغم تلاش نیروهای شهرداری، مطلوب نیست و باعث شده است مردم سردرگم شوند. هر روز زباله‌ها را بیرون از منزل می‌گذارند و سگ‌ها و گربه‌ها این کیسه‌های زباله را پاره می‌کنند.
علیان نیز سگ‌های ولگرد را از مشکلات این شهرک برشمرد و گفت: سگ‌های ولگرد از اوایل شب در این شهرک جولان می‌دهند و عابران پیاده امنیت ندارند.

 وی همچنین زیباسازی این شهرک، درختکاری و ایجاد فضای سبز را از دیگر نیازهای ضروری این شهرک دانست و در مورد مسدود شدن راه دسترسی مردم اظهار کرد: به‌جای میدان سازی در بخش‌هایی از شهر که لازم به نظر نمی‌رسد، بهتر بود در چهارراه آزادگان یک میدان احداث می‌شد تا راه دسترسی ساکنان شهرک امام هادی(ع) قفل نشود.
شهردار مهریز برای رفع مشکلات شهرک امام هادی(ع) قول مساعد داد و تأکید کرد: طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط یکی از پیمانکاران شهرداری مدتی است که کلید خورده است. با توجه به درخواست ساکنان شهرک امام هادی(ع)،  شهرداری، طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اطراف این شهرک را در اولویت قرار می‌دهد.
احمد آخوندی هم‌چنین در مورد مسدود شدن راه دسترسی ساکنان شهرک امام هادی(ع) به خیابان‌های اصلی شهر مهریز را مشروط به بازنگری طرح جامع شهر دانست و گفت: پس از بررسی طرح جامع شهر، جهت سهولت و رفاه حال ساکنان این شهرک، راه‌های دسترسی ممکن بازبینی می‌شود.
وی همچنین در خصوص انباشت نخاله‌ها در زمین‌های بایر اطراف شهرک خاطرنشان کرد: با واگذاری این زمین‌ها از سوی راه و شهرسازی به شهرداری، طرح جمع‌آوری نخاله‌ها و ایجاد فضای سبز در آینده نزدیک مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار