عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند اقدامات نظامی علیه کشور ایران انجام دهند، چرا که منافع آن‌ها به صورت جدی به خطر خواهد افتاد.
کد خبر: ۶۹۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 25 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، سیدقاسم جاسمی ، در واکنش به ورود ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس، اظهار داشت: مدت‌هاست که نیروی دریایی ایالات متحده در آب‌های خلیج فارس حضور نداشته، ورود ناو هواپیمابر«یواس‌اس جان سی‌استنیس» در شرایط کنونی جای تامل دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس برای قدرت‌نمایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: کارشناسان نظامی معتقدند که حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس به نوعی قدرت‌نمایی در مقابل کشورمان است، به واقع سردمداران ایالات متحده در پی آن هستند که گزینه نظامی و جنگ با ایران را همچون تحریم‌های ظالمانه اقتصادی مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند اقدامات نظامی علیه کشور ایران انجام دهند، چرا که منافع آن‌ها به صورت جدی به خطر خواهد افتاد.

جاسمی افزود: با توجه به عملکردها و تصمیمات رئیس جمهور آمریکا، کاخ سفید تمایلی به ایجاد تنش جدید در منطقه ندارد و این روشن است که هزینه‌های ناشی از این تنش برای آن‌ها بسیار سنگین خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور نظامیان آمریکایی در آب‌های خلیج فارس سبب تغییر معادلات اقتصادی و جذب سود بیشتر برای این کشور خواهد شد، عنوان کرد: علاوه بر اینکه حضور نیروهای نظامی ایالات متحده در آب‌های خلیج فارس، حرکتی برای قدرت‌نمایی علیه کشورهای عربی است و مایه رعب و وحشت برای این کشورها خواهد شد، تغییر معادلات اقتصادی به نفع ایالات‌متحده را نیز به همراه خواهد داشت، چرا که خودنمایی‌های نظامی برای کشورهای عربی خلیج فارس، سبب خرید تسلیحات نظامی و حمایت‌های بی‌چون و چرای این کشورها از ایالات متحده خواهد شد.

جاسمی با اشاره به چیدمان جدید نظامی پنتاگون در منطقه، عنوان کرد: پس از ناکامی‌های ایالات‌متحده در منطقه خاورمیانه، چندی پیش با استقرار نظامیان آمریکایی در دریای مدیترانه و در حال حاضر با حضورشان در خلیج فارس به دنبال جبران این ناکامی‌ها هستند که بدون شک این مساله به چیدمان نظامی جدید پنتاگون برای پیشبرد برخی اهداف جدید در منطقه بر می‌گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایط کنونی و تحولات منطقه‌ای، ناو هواپیمابر آمریکایی زمان کوتاهی را برای حضور در خلیج فارس سپری و منطقه را ترک خواهد کرد.

گفتنی است، ناو هواپیمابر آمریکایی استنیس چندی پیش برای نخستین بار به آب‌های خلیج فارس وارد شد، ورود این ناو به خلیج فارس پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای رقم خورد.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار