کد خبر: ۶۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 26 December 2018
رابطه معنا داری میان بیسوادی در سطح یک منطقه و میزان محرومیت، کمبود امکانات رفاهی و فقر وجود دارد هر چه از مرکز شهرستان و بخش بسمت مناطق دورافتاده تر برویم میزان بیسوادی بیشتر است به بیان دیگر بسیاری از مشکلات بصورت زنجیر وار بهم مرتبط هستند.
محمودی ادامه داد؛افراد بیسواد دو گروه هستند عده ای از سالها قبل از تحصیل باز مانده اند و عده ای که در حال حاضر در سن مدرسه رفتن هستند ولی به دلایلی از جمله فقر،نبود امکانات در روستاهایشان ،مشکلات جاده ها و تردد جهت مراجعه به روستاهای همجواربرای ادامه تحصیل نمیتوانند به تحصیل ادامه دهند که باید از آنها حمایت کرد.
باید با تشویق آموزش دهنده گان و ارائه مشوقها به افراد بازمانده از تحصیل به این افراد انگیزه بیشتری جهت باسواد داد.
شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا هم در این نشست با گرامیداشت هفته سواد آموزی تصریح کرد:  نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل با هدف تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت دوم آموزشی و همچنین کمک به تبدیل فرهنگی وابسته به فرهنگ مستقل صادر کرد.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا با بیان اینکه امروز جمع شدیم تا در جهت فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری که همان سواد آموزی است عمل کنیم تاکید کرد: اگر امروز را با قبل از انقلاب در زمینه سواد مقایسه کنیم حتی قابل مقایسه از نظر آماری نیست چرا که قبل از انقلاب منطقه چاروسا کمتر از 10درصد سواد آموز داشت اما امروز به برکت انقلاب بیش از 90 درصد سواد آموز دارد.

شکوهی از افتتاح مرکز یادگیری محلی در هفته آینده در قلعه رئیسی خبر داد و یادآور شد: هفته آینده با حضور مسئولان مرکز یادگیری محلی در قلعه رئیسی راه اندازی می شود که این مرکز علاوه بر ریشه کردن سواد ابتدایی سواد آموزی در مهارت های مختلف فنی و حرفه‌ای یادگیری صورت خواهد گرفت.

وی همچنین خواستار همکاری ادارات و نهادها در برطرف کردن بی سوادی در جامعه و منطقه شد و از ادارات خواست تا ملاک‌های را در ادارات برای امر سواد اتخاذ کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار