معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دارو یک کالای بسیار مهم و حیاتی برای مردم است و معاونت غذا و دارو سختگیری‌های خود را در خصوص تخلفات مختلف در این حوزه افزایش می دهد و با شرکت های متخلف به شدت برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 27 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومیغذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان، قباد محمدی اظهار داشت: امروزه در برخی موارد شاهد خروج انواع دارو، شیرخشک های رژیمی و هورمون رشد از کشور به کشورهای همسایه هستیم که توسط برخی از سوء استفاده‌کنندگان صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:مواردی مشاهده شده است که دارو از یک شرکت توزیع بیرون رفته و در خارج از شبکه رسمی توزیع عرضه شده است که می طلبد مدیران و مسئولان فنی شرکت‌های توزیع دقت و مراقبت بیشتری به خرج دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: اکنون که شرایطی خاص بر سیستم دارویی کشور حکمفرما است، کمبودهای دارویی و مشکلاتی که شرکتهای دارویی در زمینه تولید دارو و تهیه مواد اولیه با آن دست به گریبان هستند به معاونت غذا و دارو نیز تسری یافته است اما معاونت غذا ودارو تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند مشکلات را از پیش روی شرکت های توزیع و داروخانه ها رفع کند.

محمدی تصریح کرد:شرکت‌های توزیع باید نظارت خود را بر زیر مجموعه‌های خود افزایش دهند و در خصوص سهمیه‌بندی داروها دقت نظر لازم را اعمال کنند و همچنین داروها، به ویژه داروهای سهمیه ای را صرفاً با هماهنگی معاونت غذا و دارو توزیع نمایند.

وی افزود: ما از مشکلات مختلفی که شرکتهای توزیع و داروخانه ها با آن دست گریبان هستند مطلع هستیم و از همراهی و همدلی همه دست اندرکاران دارویی استان تشکر و قدردانی می کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار