نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه از کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مشتری رستوران‌های کرمانشاه به دنبال گرانی‌های اخیر خبر داد و گفت: این وضعیت ادامه پیدا کند، سال آینده بسیاری از رستوران‌های کرمانشاه تعطیل خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 02 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیروس گل عنبر  با اشاره به افزایش قیمت‌هایی که طی چند ماه اخیر در کالاها داشتیم، افزود: این گرانی‌ها هزینه تمام شده رستوران‌ها را بسیار بالا برده و برخی از اقلام مورد استفاده ما 100 تا 600 درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: رب گوجه‌ای که 3500 تومان می‌خریدیم تا نزدیک 20 هزار تومان رسیده، قیمت زرشک سیاه از کیلویی 100 هزار تومان به 600 هزار تومان رسیده و حداقل افزایش قیمتی که داشتیم در گوشت چرخ کرده بوده که از کیلویی 25 هزار تومان به 60 هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه عنوان کرد: از سوی دیگر با کاهش قدرت خرید مردم، مراجعه آنها به رستوران‌ها بسیار کم شده و در برخی از رستوران‌ها 30 تا 50 درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

به گفته گل‌عنبر این امر باعث شده در سال جاری 10 رستوران درخواست ابطال پروانه بدهند و با ادامه این وضعیت سال آینده تعداد بیشتری از رستوران‌ها ابطال پروانه و تعطیلی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برخی رستوران‌ها برای اینکه کارگران خود را اخراج نکنند هنوز در این شرایط سخت مقاومت دارند، یادآور شد: این رستوران‌ها نیز تا چند وقت دیگر با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌های کرمانشاه از فعالیت 100 رستوران و چلوکبابی در شهر کرمانشاه خبر داد که هر یک از این مراکز چندین کارگر و خدمه دارند و افزود: اگر این رستوران‌ها تعطیل شوند، تعداد زیادی به جمعیت بیکاران اضافه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار