سخنگوی خانه مطبوعات اردبیل با اشاره به همت رسانه‌ها در ایجاد ظرفیت‌های خوب برای جذب سرمایه‌گذار و تحول اقتصادی در اردبیل، گفت: نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 03 August 2015

مهران محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در فضای پیچیده جامعه امروز رسانه‌ها نقش غیرقابل انکاری دارند که در شکل‌دهی افکار عمومی می‌توانند تأثیرگذاری خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه نوع کارکرد رسانه‌ها در تصمیم‌گیری‌های مردم می‌تواند اسباب سودمندی یا زیان‌آوری باشد، تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر تلاشی که برای پدیدآوردن پیوستگی دارند، قادر به وسعت‌ بخشیدن و ژرف‌تر ساختن شکاف‌های اجتماعی نیز هستند.

سردبیر نشریه اردبیل نوین با طرح این پرسش که آیا در ترازوی عمل کفه کارکردهای منفی رسانه‌ها در استان اردبیل بر کارکردهای مثبت و تأثیرگذارشان سنگینی می‌کند یا بالعکس، گفت: عملکرد رسانه‌های استان نشان می‌دهد اکثر رسانه‌ها با رعایت اصول اخلاقی و نظم عمومی حرکت کرده و دور از همه تنش‌ها رسالت خود را انجام می‌دهند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز قیاس رسانه‌ها با شبکه‌های اجتماعی موبایلی جفا در حق خبرنگارانی است که برای کشف حقیقت و بیان واقعیت‌ها عمر خود را صرف می‌کنند و گاه با مسئولان برای انعکاس آن کلنجار می‌روند تا حصار بی‌خبری مردم را بشکنند و آرامش را با اخبار دقیق به آنها هدیه کنند.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: نامحدود بودن در شبکه‌های اجتماعی حس به خطر افتادن امنیت را القا می‌کند و گاه ذهن‌ها از مسائل عینی و واقعیت‌ها با تکیه بر شایعات و گمانه‌زنی‌های کذایی دور نگه داشته می‌شود، اما در مقابل رسانه‌های استان چه نشریات محلی و چه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همواره تلاش می‌کنند تا با انتقال و بیان واقعیت‌های جامعه و روشنگری در عرصه تهدیدات منافع ملی و عمومی در ایجاد شور و شوق و بالندگی نقش مهمی را انجام دهند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآور شد و اضافه کرد: رسانه‌های استان در تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، تلاش جدی دارند و مسئولان بدون چشم‌داشت سعی و تلاششان بر این است تا هدایت درست و رستگاری را در جامعه ترویج دهند.

سخنگوی خانه مطبوعات اردبیل ادامه داد: کمک به رونق اقتصادی، بیان ضعف‌های توسعه‌ای، طرح معضلات اجتماعی، نقدهای سازنده، ترویج روحیه اخلاق‌مداری، پایبندی به ارزش‌های اسلامی و اجتماعی، دعوت به همدلی و هم‌افزایی مردم و مسئولان، مقابله با رانت‌ها، مفاسد اقتصادی، دوری از تفرقه و پرهیز از دامن زدن به اختلافات از کارکردهای مثبت رسانه‌های استان است.

محمدی در ادامه سخنان خود گفت: رسانه‌های ما در استان اردبیل هرگز در تلاش نیستند تا با بهره‌‌برداری‌های غیراصولی از رویدادها و حوادث تأسف‌بار امنیت روانی جامعه را مخدوش کنند یا با ایجاد هیجانات کاذب در جامعه و هدایت آن بر خلاف مصالح عمومی چشم‌انداز نامطلوبی ارائه کنند.

وی افزود: بی‌انصافی است اگر رسانه‌ها را متهم کنیم که با مشغول کردن مردم به هیجان‌های خودساخته و گذرا از رشد آگاهی‌های عمومی و بیان واقعیت‌ها جلوگیری می‌کنند، در حالی که بستر عظیمی از دانش و اطلاعات در سایه تلاشگران بی‌ادعای عرصه رسانه‌ها پیش روی مردم است.

محمدی با اشاره به همت رسانه‌ها را در ایجاد ظرفیت‌های خوب برای جذب سرمایه‌گذاران و تحول اقتصادی تصریح کرد: نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت بر کسی پوشیده نیست و رسانه‌های استان همواره حامی سلامت و تسکین‌دهنده آلام مردم هستند.

وی بیان کرد: در قضایای مهد کودک، ‌بیمارستان فاطمی، حادثه شورابیل و قتل پزشک سرطان‌شناس هر چند رسانه‌های استانی تلاش کردند وقایع را واقعی گزارش دهند اما بی‌مهری به آنها در قالب انتقادهایی که جز دلسردی رسانه‌ای نتیجه‌ای ندارد اسباب زیر سئوال رفتن وجهه عمومی خبرنگاران شده است.

محمدی اضافه کرد: اگر مسئولان از همان ابتدای وقوع حوادث به رسانه‌ها و خبرنگاران اعتماد کرده بودند و آنها را با بیان اتفاقات همراهی می‌کردند تا با انتشار اخبار صحیح و به موقع از التهاب در جامعه کاسته شود، شاهد سوءاستفاده‌های شبکه‌های اجتماعی نبودیم.

عضو خانه‌مطبوعات استان گفت: امروز فعالان رسانه‌ای استان انتظار دارند تا مسئولان با در نظر گرفتن رسالت واقعی آنها برای تعمیق آگاهی حامی رسانه‌ها باشند و در بروز حوادث تأسف‌بار از قرار دادن رسانه‌ها در برابر مردم پرهیز کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خبرنگار اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
خیلی عای بود یک نفری هم پیدا شد که از رسانه ها دفاع کند در این وانفسای زیرآب زنی خبرنگاران از همدیگه. آقای محمدی خیلی ممنونم شاید دیگران هم یاد بگیرند که از هم دفاع کنند نه زیرآب همو بزنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار