مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه گفت: تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری رفتن به سمت سرمایه گذاری است و انجام کارهای دیگر در این راستا فقط دارویی مسکن است.
کد خبر: ۷۱۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 06 February 2019

به گزارش خبرنگارتابناک، علی محمدی امروز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره اقتصاد و امور مالیاتی استان برگزار شد، افزود:وضعیت فضای کسب و کار در استان نا .مناسب است ویکی از موانع اصلی عدم جذب سرمایه گذاری فرآیند صدور مجوزها است که مرکز ملی پایش محیط کسب و کار با راه اندازی سامانه ای در صدد رفع این مشکل است.

وی خاطر نشان کرد: بهبود محیط کسب و کار را یکی از مهم ترین راهبردهای توسعه اقتصادی هر کشور وهرچه محیط کسب و کار یک کشور شرایط بهتری داشته باشد بهره برداری از فرصت های کارآفرینی بیشتر و در نتیجه عملکرد اقتصاد آن کشور نیز بیشتر می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت:برای برنامه ای عملیاتی جهت بهبود فضای کسب و کار استان با اعضایی متشکل از استاندار، رئیس اتاق بازرگانی استان، هیئت علمی دانشگاه رازی، گروه اقتصاد، نماینده مقام قضایی استان، رییس شورای هماهنگی بانکهای استان و نمایندگان دستگاههای اجرایی تشکیل شده است و تا کنون بیش از۵۰ جلسه برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: طبق آخرین گزارش بهبود فضای کسب و کار کشور در پاییز ۹۷ علی رغم بدتر شدن وضعیت کل کشور، استان کرمانشاه نسبت به فصل گذشته ۲ پله بهتر شده است.

وی ابراز داشت:سهام عدالت با هدف گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور، تأمین عدالت اجتماعی، فقرزدای و.... در اواخر سال ۱۳۸۴ وارد فاز اجرا شد و مرحله به مرحله مشمولین موردنظر شناسایی، ثبت نام و در نهایت سهام مربوطه میان مشمولین موردنظر توزیع شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تاکید کرد:اداره کل امور اقتصادی و دارایی متولی این امر مهم بوده است، ودر حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون ایرانی دارای برگه های سهام عدالت هستند و در حدود ۷۵ درصد از جمعیت استان نیز از سهام عدالت برخوردار شده اند.

به گفته این مسئول،اجاری این طرح از برخورداری حدود 75 درصدی جمعیت استان از سهام عدالت با ارزش اسمی  معادل ۱۱۵۶ میلیارد تومان و بر اساس برآوردها از ارزش واقعی معادل ۳۴۵۰ میلیارد تومان برخوردار است.

محمدی گفت:سود سهام مربوط به سال ۹۵ توزیع شده و سود سال ۹۶ نیز در حال توزیع است، و سود توزیع شده در میان دارندگان سهام مربوط به نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و... در سال ۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان است.

 

وی اظهار داشت:وضعیت بودجه ای استان در سال ۹۷ و ۹۸ مناسب بوده است ودر لایحه بودجه سال ۹۸ از نظر درصد رشد اعتبارات هزینه ای دررتبه دوم کشور قرار داریم و دردر مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک از نظر درصد رشد در رتبه ۵ کشوری و همچنین از نظر درآمدها جزو استانهایی هستیم که کمترین افزایش درآمدها را داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: طی امسال در مرکز خدمات سرمایه گذاری حدود ۱۵ تا ۱۶ هیات خارجی پذیرش کردیم که از این تعداد ۵ مورد اصرار بر انجام سرمایه گذاری دارند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار