استاندار كرمانشاه گفت: مناطق زلزله زده نباید دغدغه میوه شب عید را داشته باشند.
کد خبر: ۷۱۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 10 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه اظهار داشت: صف‌هایی که برای دریافت اقلام تنظیم بازار تشکیل می‌شوند به نوعی کرامت انسانی را زیر سوال می‌برد لذا باید بگونه‌ای در تنظیم بازار عمل کنیم که شاهد تشکیل ابن صف‌ها نباشیم.

وي تصريح كرد: گوشت قرمز که یکی از مهمترین اقلام مورد نیاز مردم است و باید سهمیه به 50 تن در هفته افزایش پیدا کند و همین میزان نیز عمدتا در مناطق فقیرنشین توزیع شود و فلسفه توزیع گوشت برای خانوارهای کم بضاعت است و باید در عرضه این اقلام به خانوارهای مددجو بهزیستی و کمیته امداد توجه ویژه شود.

مقام عالي استان بيان داشت: همچنین توزیع گوشت در تعاونی‌های کارگری، بازنشستگان و کارمندی نیز باید در دستور کار باشد. این کار باعث می‌شود گوشت به دست افرادی که واقعا نیاز دارند؛ برسد و دیگر شاهد تشکیل این همه صف هم نباشیم بنابراين باید از ظرفیت قصابی‌ها برای تنطیم بازار استفاده کنیم و ساز و کار مناسبی برای عرضه گوشت توسط واحدهای صنفی فراهم شود.

مهندس بازوند گفت: برای عید امسال 788 تن پرتقال تهیه شده که یک افزایش 14 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد ولی با توجه به نیازهای موجود این میزان باید تا هزار تن افزایش می بابد. هنچنین 428 تن سیب تهیه شده که افزایش 42 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و این مقدار تا سقف 650 تن افزایش پیدا می کند.

وي افزود: مراکز عرضه میوه شب عید در سطح استان و خصوصا مناطق زلزله زده باید افزایش یابد. ساکنین این مناطق در شرایط دشواری زندگی کرده اند و نیروهای غیر بومی زیادی هم در روند ساخت سازهای گسترده در منطقه مشارکت دارند.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: در این شهرهای زلزله زده باید عاملین عرضه افزایش یابند و مردم برای خرید میوه شب عید با مشکل و کمبودی روبرو نباشند و فعلا ۱۵۹ عامل توزیع برای میوه شب عید در استان نظر گرفته شده که این تعداد به ۳۰۰ عدد ارتقاء می یابد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار