محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار سرپل ذهاب گفت:این شهرستان با ۴۵ هزار هکتار سظح زیرکشت زراعی و باغی و تولید سالیانه نزدیک به ۱۳۰ هزار تن محصولات زراعی و ۱۰ هزار تن باغی و همچنین تولید ۴۸ هزار تن گندم در سال، به آینده بسیار امید بسته است.
کد خبر: ۷۱۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 10 February 2019

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: اجرای طرح بزرگ آبیاری سامانه گرمسیری یکی از اقدام های ارزنده ای است که در دولت تدبیر و امید عملیاتی شد که اعتبار مورد نیاز آن با فرمان رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی کشور برداشت و تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی سرپل ذهاب خواهیم بود به گونه ای که 20 هزار هکتار از زمین های دیم به آبی تبدیل می شود.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: احداث 200 کیلومتر کانال آبرسانی که پیش از انقلاب 17 کیلومتراحداث شده بود، احداث 20 ایستگاه پمپاژ آب، احداث و بهبود جاده های بین مزارع به طول 95 کیلومتر، احداث سه سیلوی نگهداری و ذخیره محصولات کشاورزی، اجرای سامانه های نوین آبیاری به میزان 25 هزار و 500 هکتار، احداث 54 هکتار زیرساخت شهرک گلخانه ای و احداث 2 باند فرودگاه هواپیماهای سمپاشی از خدمات نظام جمهوری اسلامی در سرپل ذهاب است.

جمالی نیا تصریح کرد: بعد از انقلاب یک هزار و دستگاه 728 تراکتور به مردم واگذار شده که این آمار قبل از انقلاب 95 دستگاه بود و دیگر ادوات و ماشین آلات نیز رشد زیادی داشته است.

به گفته این مسئول، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، بازسازی و نوسازی جایگاه های دامی سنتی و احداث مجتمع های گاوداری و پرورش گوسفند و شترمرغ و بوقلمون و ارائه تسهیلات را هم می توان از خدمات بخش دامپروری دانست.

وی گفت: در حوزه شیلات با توجه به آب و هوای شهرستان 10 استخر پرورش ماهی سردابی قزل آلا با تولید سالیانه 260 تن و پرورش ماهی در قفس، ماهی های خاویاری و گرمابی با تولید سالانه 200 تن از ظرفیت های مهم این شهرستان است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار