مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری گفت:کارت های بازرگانی بازرگانان و تجار این استان با وجود اتاق بازرگانی بنا به دلایلی از تهران صادر می شود که این وضعیت باید ساماندهی شود و دولت در این راستا الزامات قانونی را پیش بینی کند
کد خبر: ۷۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 05 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدرضا موفق در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت:باید مکاتباتی با وزیر کشور، وزیر اقتصاد صورت گیرد تا الزام قانونی برای صنایع مستقر در استان جهت صدور کارت بازرگانی آنان انجام شود تا کارت های بازرگانی هر استانی در همان استان صادر شود چرا که منافع قابل توجهی نصیب استان ما و اتاق بازرگانی خواهد شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به چهاردهمین نشست اقتصادی ایران و ترکمنستان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود:در این نشست سه روزه در تهران با سفیر ترکمنستان در ایران نشستی برگزار شد و وی جهت حضور در این استان و در قالب میز ترکمنستان اعلام آمادگی کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در این راستا همزمان از سفیر ایران در ترکمنستان نیز برای حضور در استان دعوت خواهیم کرد تا از این طریق مشکلات تجار و بازرگانان مطرح و بررسی شود.
موفق خاطرنشان کرد: همچنین رییس اتاق بازرگانی ترکمنستان نیز اعلام آمادگی کرد تا سطح صادرات از خراسان شمالی به ترکمنستان را افزایش دهد که البته  ازصادرات محصولاتی همچون رب گوجه فرنگی، سیمان و آجیل فاروج استقبال کردند که امیدواریم این موضوع از سوی اتاق بازرگانی استان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
وی تصریح کرد:در خصوص فستیوال اسب اصیل ترکمن استان مقرر شد این فستیوال یک سال در استان و یک سال در ترکمنستان اما با محوریت خراسان شمالی برگزار شود البته با ذکر این موضوع که بیش از یک هزار راس اسب اصیل ترکمن در این استان وجود دارد که از قابلیت های مورد توجه این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار