رئیس پلیس راه ایلام خبر داد:
رئیس پلیس راه ایلام از بارش برف در استان ایلام خبر داد و گفت: تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع است.
کد خبر: ۷۲۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 08 March 2019

 به گزارش تابناک ابلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: با توجه به بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی شمال استان، علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان باید مدنظر قرار دهند.

وی افزود: با توجه به شروع بارش برف در آخرین روزهای زمستان و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: رانندگان توجه کنند هنگام سر خوردن عقب خودرو به هیچ عنوان ترمز نکنند رمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانند و پا را از روی پدال گاز بردارید و تا وقتی که خودرو به حالت مستقیم در نیامده از دنده سنگین‌تر استفاده نکنید.

همتی زاده بیان داشت: با شروع بارش باران، اصطکاک خودرو با جاده کاهش و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد بنابراین ضروری است که از سرعت خود بکاهید.

رئیس پلیس راه ایلام اظهار داشت: هنگام رانندگی در هوای مه آلود به سالم بودن چراغ عقب وسیله نقلیه جلویی اعتماد کامل نداشته باشید و ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز و یا فشار آن به طور ناگهانی از جمله عوامل حادثه ساز در فصل بارندگی است.

وی افزود: در سفرهای زمستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و آشنایی با باز و بستن آن ضروری است و حتماً قبل از حرکت از سالم بودن برف پاکن ها و گرم کن شیشه و بخاری اتومبیل اطمینان حاصل کنید.

همتی زاده بیان داشت: پلیس راه با خودروهای فاقد زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن برخورد بدون اغماض داشته و از ادامه حرکت آن جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها، می‌طلبد رانندگان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و اگر ناچار به تردد در محورهای شمالی استان شدند با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانه حرکت کنند./ع

اخبار امروز ایلام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار