فرماندار بهبهان خبر داد
فرماندار بهبهان با اشاره به تخلیه روستای سعادت آباد بخش زیدون، گفت: جاده دسترسی یک روستای کوچک قطع شده ولی اهالی آن مشکل خاصی ندارند و در حال تلاش برای تخلیه آنها هستیم.
کد خبر: ۷۲۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 28 March 2019

محمد حری فرماندار بهبهان اظهار کرد: با افزایش ذخیره سد کوثر، رهاسازی آب از این سد نیز از 40 به 100 میلیون مترمکعب در ثانیه رسیده است که هشدارهایی به روستاهای حاشیه رودخانه برای فاصله گرفتن از رودخانه داده‌ایم.

وی گفت: همچنین با توجه به سامانه بارشی جدید و احتمال بارندگی در روزهای آینده و لزوم اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص احتمال رهاسازی آب از سد مخزنی مارون با دبی‌های بالاتر در ساعات آتی وجود دارد.

حری افزود : مردم و همشهریان از هرگونه تردد در حاشیه و فضاهای تفریحی پیرامونی رودخانه اکیداً خودداری کنند.

فرماندار بهبهان با بیان اینکه روستای سعادت آباد بخش زیدون برای پیشگیری از آسیب مردم تخلیه شد، گفت: جاده دسترسی روستای امامزاده محمد با 7 خانوار قطع شده و در حال تلاش برای تخلیه آنها هستیم.

حری بیان کرد: متاسفانه انتقال هوایی این افراد امکانپذیر نبود ولی با آنها در تماس هستیم و مشکل خاصی ندارند؛ اکنون در حال بررسی یک نقطه برای دسترسی به آن روستا هستیم که با توجه به فروکش کردن آب امیدواریم این کار امشب یا نهایتا تا صبح انجام گیرد.

وی با اشاره به آبگرفتگی آب‌نمای روستای پیله کوه گفت: مسیر جایگزین برای این روستا وجود دارد و کمک رسانی لازم به اهالی صورت گرفته است.

فرماندار بهبهان افزود: ذخیره سد مارون تا ظهر امروز به یک میلیارد و 90 میلیون مترمکعب رسید و با توجه به ظرفیت اسمی آن که 1 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است، به میزان آب ورودی به سد در حدود 450 میلیون مترمکعب در ثانیه، کار رهاسازی نیز انجام می‌شود.

وی از در پایان از آمادگی دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و امدادی برای کمک‌رسانی به مردم در صورت بروز هرگونه مشکل خبر داد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بهبهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار