استاندار کرمانشاه گفت: وجود آثار با ارزشی مانند بیستون، طاق بستان، قوری قلعه و دیگر آثار تاریخی و باستانی استان ظرفیت های زیادی را برای توسعه این صنعت فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 07 August 2015
به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری روز پنجشنبه به نقل از ابراهیم رضایی بابادی در کارگروه ویژه گردشگری استان افزود: باید با یک برنامه مطالعاتی که قابلیت اجرایی داشته باشد نهایت استفاده را از این ظرفیت ببریم.
وی تلاش مدیریت استان برای قطبیت گردشگری و توسعه صنعت گردشگری را از اولویت های کاری مسوولان استان عنوان کرد.
وی به مسئله توافق هسته ای و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور نیز اشاره و تصریح کرد: بعد از توافق هسته ای، زمینه برای ورود گردشگران به کشور فراهم شده و پیش بینی شده که تا پایان برنامه ششم حدود 20 میلیون گردشگر وارد کشورمان شوند.
وی اضافه کرد: مطمئنا بخشی از این گردشگران از آثار تاریخی، باستانی و طبیعی استان کرمانشاه نیز بازدید خواهند کرد و همین مسئله ایجاب می کند که در زمینه ایجاد زیرساخت ها و نیز استاندارد کردن امکانات رفاهی گردشگری کارهای جدی انجام دهیم.
وی ساماندهی فضای بیرونی غار قوری قلعه که یکی از دستور کارهای این کارگروه بود را ضروری دانست و گفت: غار قوری قلعه بزرگترین غار آبی خاورمیانه و یکی از کهن ترین آثار طبیعی با بیش از60 میلیون سال قدمت است که ظرفیت بی نظیری را برای توسعه گردشگری استان به وجود آورده است.
وی در پایان گفت: رونق اقتصاد توریسم با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است و باعث ایجاد اشتغال نیز خواهد شد و در این خصوص دولت از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری حمایت خواهد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار