رییس خانه مطبوعات استان ایلام گفت: نگاه در آمدی به حوزه مطبوعات باید اصلاح و هدف اصلی فعالان این عرصه اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات و خواسته های مردم باشد.
کد خبر: ۷۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 08 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالحمید کرمی گفت: اینکه افرادی برای کسب در آمد بکار مطبوعاتی روی می آورند رویکرد مثبتی نیست و فعالیت اینها باید به سمت اهداف اصلی اصلاح شود.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالان عرصه اطلاع رسانی افزود: اکنون از مجموع 43 نشریه محلی استان ایلام به علت مشکلات عدیده مالی تنها یک سوم فعال است.
کرمی با اشاره به اینکه برخی مطبوعات محلی تنها منتظر دریافت آگهی های دولتی از سوی دستگاه های اجرایی برای فعالیت هستند، گفت: این مساله برای جامعه مطبوعات زیبنده نیست و مطبوعات محلی باید تمکن مالی مناسب داشته تا به معنای واقعی پل ارتباطی بین مردم و مسوولان باشند.
رییس خانه مطبوعات ایلام تاکید کرد: متاسفانه یارانه شش ماهه دوم سال 93 مطبوعات محلی این استان و سه ماه اول امسال تاکنون پرداخت نشده و این مساله مشکلات مالی مطبوعات را دو چندان کرده است.
وی با بیان اینکه نگاه دولت یازدهم به مطبوعات مثبت است و این نگاه باید تقویت شود، یادآور شد: با رایزنی مسوولان استان با وزیر ارشاد افزایش یارانه مطبوعات مناطق محروم و تقویت آنها مطرح شده تا مهمترین دغدغه این حوزه برطرف شود.
اکنون 43 نشریه محلی در استان ایلام وجود دارد که با مشکلات عدیده مالی و بدهی چاپخانه ای مواجه هستند، بیش از 100 خبرنگار نیز در حوزه مطبوعات این استان فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار