عباس قنبری در گفتگو با تابناک:
مدیر منابع طبیعی اسلام آباد غرب گفت:بروز حریق در اراضی ملی در حالی حادث میشود که پوشش جنگلی زاگرس با بحران دوام و پایداری مواجه است .
کد خبر: ۷۳۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 27 April 2019

عباس قنبری درگفتگو با خبرنگار تابناک افزود:خشکسالیهای پیاپی اخیر موجب تضعیف گونه منحصر به فرد بلوط و به تبع آن طغیان آفات چوب خوار و بعضی از گونه های مولد بیماری خصوصا ذغالی شدن بلوط شده است.در کنار این عارضه ،پدیده ریز گردها و تعارض عده ای سود جو و تبدیل اراضی ملی به اراضی زراعی و هزاران بی مهری دیگر نسبت به درختان زاگرس ،زنگ خطری جدی برای پیکر خسته زاگرس است که باید با عزم ملی و تعصب ایرانی فکری برای آن کرد.

وی خاطر نشان کرد:هرچند ادارات منابع طبیعی در کنار تمام کمبودها و مشکلات به صورت تمام وقت و بدون اغماض در صدد حفاظت از انفال عمومی و اراضی جنگلی زاگرس هستند و کارهای شاخص و چشم گیری انجام داده اند اما بدون مشارکت مردم و طبیعت دوستان نمیتوان به اهداف سازمانی مان که همان حراست و توسعه پوشش گیاهی است رسید.

مدیر منابع طبیعی اسلام آباد غرب اظهار داشت:ما از طریق رسانه ها از همشهریان گرامی استمداد داریم در سال جاری که به لطف خداوند بارشهای مناسب و قابل توجهی داشتیم در جلوگیری از حریق در اراضی ملی،اداره منابع طبیعی اسلام آباد غرب را یاری کنند.تشکیل اکیپهای اطفاء حریق در بطن روستاها و پایگاههای مقاومت بسیج و نقاط بحرانی شهرستان ،با هماهنگی با این اداره میتواند در کاهش این حادثه پر مخاطره که بی رحمانه باعث نابودی پوشش گیاهی شهرستان میشود ،بسیار موثر باشد.

ایشان افزودند:البته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آباد در جهت مدیریت این موضوع برنامه های متعددی در دست اقدام دارد که انشا اله متعاقبا به سمع مردم بزرگوارم خواهد رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار