توافق‌نامه امنیت مرزی توسط استاندار وان و فرماندار خوی امضاء شد .
کد خبر: ۷۳۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 29 April 2019

امضاء تفاهم نامه  امنیت مرزی بین ایران و ترکیه
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
سید محمد عابدی فرماندارخوی با اعلام این خبر گفت : هیات های ترکیه‌ و ایران برای بررسی خطوط مرزی بین دو کشور در استان وان ترکیه گرد هم آمدند و توافق نامه امنیت مرزی را امضاء کردند.
وی ادامه داد : دیدار و مذاکره هیات های دو طرف به ریاست 'محمدامین بیلمز' استاندار استان وان ترکیه و فرماندار شهرستان خوی از استان آذربایجان غربی ایران انجام شد که درباره موضوعاتی از قبیل تامین امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق و تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

سید محمدعابدی فرماندار خوی ضمن تقدیر تشکر از میزبانی استاندار و مردم وان ترکیه گفت : توافق نامه امنیت مرزی بین دو کشور در مبارزه با تروریسم و قاچاق و عبور غیر قانونی بسیار اهمیت دارد.

‌وی بابیان اینکه ایران و ترکیه ۵۶۶ کیلومتر مرز مشتردارند گفت : همکاریهای لازم باعث امنیت مرز دو کشور ورفع مشکلات مرزی هردوکشور می شود.

عابدی افزود : این نشست در فضایی صمیمانه برگزارشد و درباره افزایش امنیت مرز های مشترک به نتایج خوبی رسیدیم.

وی در ادامه به اهداف این نشست اشاره کردو گفت‌ : ۷مدیریت مشترک مرزها، کنترل قاچاق و ترددهای غیرمجاز و برخورد با مخلان امنیت و آسایش منطقه مهمترین اهداف برگزاری این نشست ها هستند.

فرماندار خوی در پایان سخنان خود افزود‌ : برای افزایش سطح رفاه ، برای اهالی شهر‌های مرزی ترکیه و ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار