امام جمعه کرمانشاه گفت: خبرنگاران نبض فکر جامعه را در دست دارند و خوراک فکری جامعه را تولید می کنند.
کد خبر: ۷۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 08 August 2015
آیت الله مصطفی علما در نشست با جمعی از مدیران رسانه های استان به مناسبت روز خبرنگار، با تبریک این روز اظهار کرد: خون شهدا همه جا ثمربخش است و در این روز نیز که به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده شاهد ثمربخشی خون این شهید هستیم و می بینیم اگر کارها جنبه ارزش داشته باشد، ماندگار خواهد شد .

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری یک حرفه حساس و با سابقه دیرینه است، افزود: آنچه در تاریخ داریم همه به برکت کار خبرنگاران و اهل قلم به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند، اظهار کرد: خبرنگاران نبض فکر جامعه را در دست دارند و خوراک فکری جامعه را تولید می کنند.
 
آیت الله علماء با اشاره به تاثیرگذاری فراوان کار خبرنگاران در دنیای امروز، گفت: اخیرا شاهد بودیم که انتشار خبر به آتش کشیدن نوزاد 18 ماهه فلسطینی چه تاثیری در افکار عمومی جهان داشت.
 
وی ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها در دنیای امروز رسالتی که بر عهده دارند را انجام نمی‌دهند و شاهدیم هر روز جنایات زیادی در غزه، فلسطین و یمن می شود که به درستی منتشر نمی گردد.

امام جمعه کرمانشاه امانت داری را از رسالت های خبرنگاران برشمرد و گفت: خبرنگاران باید امین نظام و مردم باشند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امروز دشمنان برای نسل جوان ما برنامه ریزی کرده و می خواهند آنها را نسبت به مسائل بی تفاوت کنند، گفت: همه ما موظفیم با این هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کنیم و در این بین رسالت خبرنگاران سنگین تر است.

وی افزود: نسل جوان ما احتیاج به خوراک فکری سالم دارد و رسانه ها باید این خوراک را مهیا کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران همچنین می توانند در اصلاح شیوه های غلط رایج در جامعه همچون مهریه های سنگین نقش مهمی ایفا کنند.
 
دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز با تبریک روز خبرنگار، گفت: سیاست دولت این است که کار هر صنفی را به خودشان واگذار کند و در حوزه رسانه نیز دنبال آنیم مسائل این صنف توسط خانه مطبوعات دنبال شود.
 
وی تشکیل خانه مطبوعات استان بر اساس آیین نامخه جدید در سال گذشته، اختصاص تسهیلات فنی اعتباری به رسانه ها و انتخاب خبرنگاران برتر استان برای اولین بار را از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه رسانه ذکر کرد.
 
وی ساماندهی سایت های بدون مجوز را از برنامه ها در این حوزه دانست و گفت: بیش از 100 سایت بدون مجوز در استان داریم که باید سامادهی شوند.
 
فریدون معتمدیان مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز با اشاره به سابقه 110 ساله مطبوعات استان، گفت: کرمانشاه از استانهایی است که در حوزه مطبوعات پیشینه غنی دارد و باید این ظرفیت را حفظ و با توجه ویژه به بحث آموزش آن را غنی تر کنیم.
 
وی با بیان اینکه قلم مقدس است و باید از آن در چارچوب اهداف الهی و منافع نظام و مردم استفاده کنیم نه منافع شخصی و گروهی، گفت: باید اخلاق رسانه ای را در فضای رسانه ای بیشتر ترویج دهیم.
 
معتمدیان توجه به آموزش را برنامه اصلی امسال خانه مطبوعات استان عنوان کرد.
 
در این مراسم از سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به آدرس Famkermanshah.ir
رونمایی شد. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار