استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی بااشاره به مشکلات جذب نیروی غیربومی در دستگاه‌های اجرایی گفت: باید از طریق مکاتبات بتوانیم جذب نیرو را با تصویب در مجلس برطرف کنیم تا دیوان عدالت اداری هم از آن تمکین کند و جذب نیرو استانی و بومی شود.
کد خبر: ۷۳۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۹ 30 April 2019
تابناک مرکزی - سیدعلی آقازاده عصر امروز در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی بااشاره به بیانیه گام دوم اظهار داشت: استان مرکزی در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری در انتهای سال ۹۷ صادر شد تلاش می‌کند.
وی افزود: شاید استان مرکزی جز نخستین استان‌های کشور در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم باشد، در زمان صادر شدن بیانیه گام معاون سیاسی خود را مامور کرد تا سازکار اجرایی کردن این بیانیه را بررسی کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جلسه شورای راهبزی و توسعه استان شاید یکی از این مسیر‌ها باشد که می‌تواند در زمینه مسائل مطرح شده مثل مبارزه با فساد، ارتقا و فرهنگ‌سازی در جذب نیرو‌ها فعال باشد، استان مرکزی در مسیر عملیاتی کردن بیانیه گام دوم معظم‌له حرکت می‌کند.

آقازاده بیان کرد: در فرازی از بیانیه گام دوم موضوع عدالت و مبارزه با فساد آمده که بخش عمده این بیانیه را تشکیل می‌دهد، به سبب این که به صورت ذاتی بخشی از این فعالیت در کمیته‌ها وشورا‌ها انجام می‌شود بابد دستگاه‌های نظارتی مثل بازرسی، دیوان محاسبات و حتی دستگاه‌ها قضایی در برخی از این مواد مشارکت کنند، برهمین اساس در جلسه بعدی شورای رهبری سازمان بازرسی هم باید حضور داشته باشد.

وی عنوان کرد: با انجام این کار می‌توان در زمینه سالم‌سازی ادارت، مبارزه با فساد اداری کاری که می‌تواند کمک کنند تا به اهداف مدنظر در اجرایی کردن بیانیه گام دوم نزدیک‌تر شویم.
 
نیرو‌های بومی در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی بکارگیری شوند

استاندار مرکزی بااشاره به مشکلات جذب نیروی غیربومی در دستگاه‌های اجرایی گفت: باید از طریق مکاتبات بتوانیم جذب نیرو را با تصویب در مجلس برطرف کنیم تا دیوان عدالت اداری هم از آن تمکین کند و جذب نیرو استانی و بومی شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: برای دستگاه‌هایی مثل محیط زیست که مشکل کمبود نیرو دارند باید اقدامات لازم انجام شود، حوزه استانداری و مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم مسیر کار را آعاز کرده و موفقیت‌هایی هم کسب کرده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمستان ۹۶ پاک‌ترین استان از نظر پرداخت رشوه در ادارات بوده و در تابستان ۹۷ هم جز استان‌هایی بود که کمترین میزان رشوه‌دهی و رشوه‌گیری را داشته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: باید سعی کنیم در سال ۹۸ هم رابطه خوب استان را در زمینه کاهش فساد اداری بهبود بخشیم، فساد اداری در برخی از استان‌ها کشور نگران کننده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار