«سیدمسعود عظیمی» در جلسه کانون هماهنگی گردشگری استان، گردشگری را عنوان پاک ترین صنعت و یکی از پایدارترین فضاهای کسب و کار در یزد دانست و اظهار کرد: مزیت های اصلی استان یزد در حوزه گردشگری باید بیش از پیش جستجو شوند.
وی افزود: فعالیت کانونهای گردشگری بر اساس ایجاد هماهنگی و ورود به ارائه خدمات بهتر شکل گرفته است و نهادسازی یکی از مترقی ترین راهکارهایی است که می تواند جریان سازی واقعی بخش خصوصی در این عرصه را امکان پذیر سازد .
سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار یزد گفت: کمیته ها و هسته های شکل گرفته در ابعاد مختلف گردشگری می تواند به عنوان عنصری پیشران عمل کند و در فضایی که مسئولیت اجتماعی بر فعالیت اداری غالب می شود،جریانی سازنده و اثرگذار شکل می گیرد .
عظیمی در ادامه بر برداشت مناسب از الگوهای تطبیقی و ایده های نو با حداقل آزمون و خطا تاکید و تصریح کرد: علاوه بر شناسایی و بهرهمندی از مزیت های استان لازم است مزیت سازی نیز مورد توجه قرار گیرد و اگر فعالیت ها در قالب شبکه ای برنامه ریزی شوند با رسیدن به نتیجه مناسب؛ شکل گیری خوشه گردشگری نیز محقق می شود .
این مسئول بیان کرد: به جز تعامل مسیر دیگری برای پشرفت و توسعه استان وجود ندارد و همه باید برای ایجاد حس خوب و ارائه خدمات مناسب و پایدار به گردشگران تلاش کنیم و این امر با تمرکز بر موضوعات شاخص امکان پذیر است .
وی به برنامه ریزی بر اساس زیرساخت ها و خدماتی که در رونق گردشگری نیاز است اشاره و بر حمایت از جامعه هتلداران و سایر بخش های فعال در گردشگری برای تقویت توان و ارائه خدمات قابل قبول تاکید کرد .
عظیمی تصریح کرد: انتظار می رود کمیته علمی و آموزشی برای انجام مطالعات صحیح و کاربردی جهت دهی لازم را در دستور کار قرار دهد و اسناد و سوابق پژوهشی انجام گرفته نیز مورد بازبینی و بهره برداری قرار گیرند .
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در کمیته ها و جلسات مختلف مطرح می شود جمع بندی شود زیرا از نقاط ضعف،تهدید،فرصت یا قدرت می توان به استراتژی و چشم انداز مناسبی رسید و ایده های نو را در بهبود شرایط و حل مشکلات به کار گرفت .