مدیرکل انتقال خون یزد از مردم خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، نیاز بیماران نیازمند را تامین کنند.
کد خبر: ۷۴۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 09 May 2019

گفت: با توجه به نیاز روزانه بیمارستان‌ها به پلاکت خون از شهروندان خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نیاز بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها را تامین کنند.

وی با اشاره به زمان خون گیری در ماه رمضان، افزود: پایگاه مرکزی یزد ،صفاییه، شیفت صبح از ساعت ۷:۱۵ الی ۱۳:۱۵ وشیفت عصرازساعت ۱۷:۴۰ الی ۲۳:۱۰ ، مرکز ثابت خونگیری آزادشهر از ساعت ۸ صبح الی ۱۲:۳۰، پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان شیفت صبح از ساعت ۷ الی ۱۳ وشیفت عصر از ساعت ۲۱ الی ۲۳ بجز ۵ شنبه‌ها و پایگاه انتقال خون شهرستان میبد از ساعت ۸ الی ۱۲:۳۰ است.

تقوایی با اشاره به تعداد اهدا کننده‌ی خون از اول فروردین ماه امسال، ادامه داد: ۴۱۴۴ نفرمراجعه کردند که از این تعداد ۳۳۶۹ نفر موفق به اهدای خون شده اند. ۹۷درصد زن ۹۷/۶مرد بودند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۴۹۱واحد فراورده سلولی و تعداد ۲۵۶۰ واحد فراورده پلاسمایی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبری را به همراه خود داشته باشند.

تقوایی گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

استان یزد در زمینه‌های اهدای خون مستمر و میزان متوسط اهدای خون سلامت جزء استان‌های برتر در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار