مدير كل امور اجتماعي استانداري خبر داد؛
مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد از تدوين سند راهبردي دخانيات در استان خبر داد و تاكيد كرد: دخانيات و اعتياد يك موضوع پيچيده و داراي ابعاد مختلف است بنابراين در حل و فصل آن بايد به همه ابعاد موجود توجه شود.
کد خبر: ۷۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 10 August 2015
به گزارش تابناک یزد، "مجيد جواديان زاده" در نشست استاني دخانيات با بيان اين كه ماهيت اين سند، اجرايي است، تصريح كرد: ايت سند راهبردي، سه مرحله را دنبال مي‌كند به نحوي كه در مرحله اول جايگاه فعلي استان از طريق آمار و ارقام مشخص مي‌شود كه در اين راستا بايد دستگاه‌هاي اجرايي وارد شوند و آمار و ارقام لازم را ارائه دهند.

وي ادامه داد: بخش ديگري از سند نيز چشم‌اندازها و اهداف است كه مشخص مي‌كند بايد به چه سمت و سويي حركت كنيم و بخش سوم نيز شامل استراتژي‌هايي است كه از طريق آن از نقطه شروع به نقطه هدف خواهيم رسيد.

وي با تاكيد بر تلاش براي تدوين اين سه مرحله، عنوان كرد: خوشبختانه در رابطه با كار اجراي سند با توجه به همدلي و همراهي همگاني مشكلي نداريم، هر چند كه ممكن است در راهكارها و شيوه‌ها، يك سري اختلافات وجود داشته باشد كه بايد در اين راستا از ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنيم تا تمام رويكردها و فعاليت‌ها را هم سو كنيم.

اين مقام مسئول با اشاره به اين كه آسيب‌هاي اجتماعي از پيچيدگي‌هاي خاص خود برخوردار هستند، گفت: بحث دخانيات و اعتياد يك موضوع پيچيده است و ابعاد مختلفي دارد بنابراين در حل و فصل آن بايد به همه ابعاد موجود توجه شود.

وي يادآور شد: اگر خواسته باشيم قليان يا هر چيز ديگري را از جامعه حذف كنيم بايد جايگزين درستي را براي آن تعريف كنيم.

مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري عنوان كرد: سازمان‌هاي مردم نهاد به عنوان انجمن‌هاي محلي در بخش عمده‌اي از ماموريت‌ها و مسئوليت‌هاي اجتماعي وارد مي‌شوند چون با لايه‌هاي مختلف اجتماعي در تماس هستند و تاثيرگذاري بهتري در جامعه دارند.

وي با اشاره به اين كه شبكه‌هاي اجتماعي يك ظرفيت است، گفت: بايد شبكه‌هاي اجتماعي نيز در اين سند ديده شود و در اين مورد بررسي كنيم كه چه نوع محتواهايي را براي كاهش دخانيات مي‌توان داشت كه در اين شبكه‌هاي اجتماعي دائم جريان داشته باشد.

جواديان زاده در پايان سخنان خود با بيان اين كه بايد براساس اصول مديريت استراتژيك، يك سند جامع و كامل تدوين شود اظهار كرد: اگر يك سند جامع و كاملي داشته باشيم كه مبناي كار و ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي باشد، در حقيقت يك امتياز است كه اميدواريم بعد از تدوين آن مرحله به مرحله اجرا شود و شاهد هر چه سريع‌تر حذف شدن اين آسيب در جامعه باشيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار