معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه گاهی در رسانه‌ها بی‌سوادی و کم‌سوادی و همچنین بی‌تعهدی را شاهدیم، گفت: این دو برای رسانه‌ها بسیار خطرناک هستند.
کد خبر: ۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 11 August 2015
دکتر عبدالحمید احمدی در همایش "ورزش، اخلاق و رسانه" که امروز ( دوشنبه، 20 مرداد) در کرمانشاه برگزار شد، از وجود تعامل خوب بین رسانه‌ها و مدیران ورزشی کشور خبر داد و افزود: باید از این تعامل در جهت هم‌افزایی و ایجاد ظرفیت‌هایی جدید برای پیش‌برد اهداف حوزه ورزش و جوانان استفاده کرد.

وی از بخش‌های مختلف خواست از عملکرد جزیره‌ای و مجزا خودداری کنند و تنها در راستای هم‌افزایی قدم بردارند، زیرا هیچ بخشی با عملکرد مجزا موفق و کامل نخواهد شد.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه با نگاه‌های صرف مانند دید صرفا علمی، اجرایی و یا مدیریتی نمی‌توان کار را پیش برد، خاطرنشان کرد: حوزه ورزش از پیچیده‌ترین موضوعات فرهنگی و اجتماعی است که اگر بخواهیم آن را درست به مقصد برسانیم باید دید علمی، مدیریتی، اجرایی و در کنار آن تعامل با رسانه‌ها را داشته باشیم.

احمدی از رسانه‌ها به عنوان جهت‌دهنده افکار عمومی یاد کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند در آگاهی‌بخشی صحیح، دقیق و به موقع موثر باشند و جوانان جامعه را نسبت به مسائل پیرامون بیدار نگه دارند.

وی گفت: رسانه‌ها باید مسئولانه کار کنند و در جهت ارتقای بینش و دانش نسل نو قدم بردارند.

رئیس انجمن ورزشی‌نویسان کشور دو مولفه را برای یک رسانه ضروری خواند که سواد، نگاه عمیق و دانش مهمترین آن است.

احمدی معتقد است: رسانه‌ها مرجعی برای قضاوت و ارزیابی مردم هستند و از این رو نمی‎توانند حرف نادرست و اشتباه بزنند، پس باید در امانت‌داری و اشراف به موضوعات برجسته باشند.

وی بر لزوم توجه رسانه‌ها به آموزش تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش برای هیچ رسانه‌ای تمام شدنی نیست و رسانه‌ها نباید خود را از آموزش غنی بدانند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان دومین مولفه لازم برای یک رسانه را مقید بودن نسبت به سلامتی و منافع جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه به منافع شخصی خود تعلق ندارد، بلکه باید به منفعت مردم و جامعه توجه کند.

به گفته احمدی رسانه‎ای که این دو مولفه مهم را نداشته باشد به بیراهه خواهد رفت.

مشاور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه گاهی رسانه‌های ما دچار بی‌سوادی و کم‌سوادی و یا کم تعهدی و یا ترکیبی از آنها هستند، ادامه داد: این یک شرایط خطرناک برای رسانه است.

وی از کار رسانه‌ای به عنوان کاری پرمخاطره و پر استرس یاد کرد که بسیاری از افراد جان و سلامت خود را در این راه از دست داده‌اند.

احمدی خاطرنشان کرد: فرد رسانه‌ای حقوقی بسیار کمتر از سایر مشاغل دارد، نمی‌تواند در بسیاری از زد و بندهای مالی شرکت کند و فعالین رسانه حتی از نظر فردی و خانوادگی نیز در رفاه و آسایش نیستند.

به گفته این مسئول آنچه که اصحاب رسانه را مشغول به کار می‌کند عشق و علاقه به کار است و در این راه آثار ماندگاری از خود به جا گذاشته‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان رسانه بدون نقد را رسانه مرده خواند و افزود: ذات رسانه با نقد همراه است، اما این نقد باید منصافانه باشد و گاهی خود را جای کسی که قرار است از او نقد کنیم قرار دهیم.

وی از مدیران دستگاه‌ها نیز خواست دید خود انتقادی داشته باشند و با تعامل با افراد صاحب نظر راه را از بی‌راه جدا کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار