استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تعیین تکلیف مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در سال ۹۲ را اصلی‌ترین مطالبه اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 02 July 2019

کرمانشاه اولویت اول ایدرو و ایمیدرو در سرمایه گذاری باشدبه گزارش خبرنگار تابناک، استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تعیین تکلیف مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در سال ۹۲ را اصلی‌ترین خواسته استانداری اعلام کرد.

هوشنگ بازوند ضمن ابراز امیدواری از اینکه جمع بندی نهایی، ملاک جلسه قرار گرفته شده و پروژه‌ها در قالب برنامه زمان بندی شده، ولی متعهدانه عملیاتی شود گفت:زیرساخت‌ها در کرمانشاه برای سرمایه گذاری فراهم و کار‌ها در حال انجام است و لاستیک به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی سیستم حمل و نقل به عنوان یک کالای وارداتی مطرح است.

وی با بیان این مطلب که دکتر عالی به عنوان رئیس سازمان گسترش و نوسازی با سرمایه گذاران آشنایی بیشتری دارد از او خواست تا به عنوان یک سازمان توسعه گرا در شرایط فعلی مصادف با بحران و تحریم نقش خود را ایفا کرده و حل مشکلات سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهند.

استاندار کرمانشاه هم چنین خواستار رفع نواقص، مشکلات و ناهماهنگی‌های مربوط به شرکت‌های صنعتی مشترک بین ایران و عراق به منظور تسهیل فعالیت و بهره برداری آنان شد.

بازوند در رابطه با ایران خودرو اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب ایران خودرو در کرمانشاه و قول‌های فراوانی که در این خصوص به ما داده شده، اما به هر دلیلی برآورده نشده این امر به صورت یک مطالبه جدی مورد پیگیری ماست، اما اگر در شرایط بحرانی فعلی کارخانه به دلیل مشکلات مالی تعطیل شود قابل قبول نیست و اگر مسائل مالی حل شود نگرانی‌ها و بحران برطرف میشود که امیدواریم از طریق سیستم‌های بانکی حل شود.

وی افزود: استان‌هایی مانند کرمانشاه که طی ۸ سال جنگ نسبت به سایر استان‌ها از قطار توسعه عقب مانده اند، سازمان‌ها و بنگاه‌های توسعه گرا این عقب افتادگی را جبران کنند، ما انتظار داریم ایدرو و ایمیدرو به عنوان سازمان‌های توسعه گرا که قرار است بخش خصوصی را هم به کمک خود بیاورند یک و نیم برابر کرمان سرمایه گذاری کرده و اولویت را نسبت به سایر استان‌ها به کرمانشاه بدهند.

بازوند این عقب افتادگی‌ها را باعث بیکاری خواند وجود بیکاری را چالش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی دانست و گفت: نرخ بالای بیکاری و آسیب‌های اجتماعی به راحتی و بدون سرمایه گذاری رفع نمی‌شود و ما امیدواریم  دکتر عالی در این مقطع از مدیریت بخشی از نگرانی‌های ما را برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار