کد خبر: ۷۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 13 August 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از خبرنگار مهر،جلیل جباری بابا بیان اینکه این میزان در مدت زمان سال قبل ۵۴ هزار نفر بود اظهارداشت: تعداد گردشگران در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد نشان می دهد که در اثر برنامه ریزی های اصولی صورت گرفته است.

وی ظرفیت و موقعیت آب و هوایی مناسب آذربایجان غربی در فصل تابستان، ایجاد امکانات رفاهی گردشگران در کنار معرفی هرچه بهتر آثار تاریخی استان را از عمده دلایل افزایش تعداد گردشگران به استان برشمرد و یاد آور شد: در حال حاضر ستاد خدمات اجرایی سفر در تمامی شهرهای استان فعال هستند.

جباری مسجد مطلب خان خوی، کوه زندان سلیمان تکاب و مجموعه مقبره شمس تبریزی خوی، مجموعه جهانی قره کلیسا، غار سهولان مهاباد، سه گنبد ارومیه به همراه موزه های استان را جزو بیشترین آثار مورد استقبال گردشگران عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به استقرار راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی اعلام کرد: در سالهای گذشته تعدادی از بناهای تاریخی راهنمای گردشگری نداشته و حتی به روی گردشگران بسته بودند که امسال تلاش شد این آثار به نحو شایسته برای بازدید عموم آماده سازی شود.

جباری با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تنوع جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، تالاب‌ها، جنگل‌ها، آبشارها رتبه ۵ کشوری را داراست افزود: این استان از نظر تنوع بناها و آثار تاریخی نیز در جایگاه ۱۰ کشوری قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اولویت این اداره کل در زمینه مرمت آثار تاریخی استان گفت: امسال مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای فعال سازی و شروع عملیات ۲۸ پروژه هزینه شده که درصدزیادی از اقدامات حفاظتی این پروژه ها رو به اتمام است.

جباری همچنین از راه اندازی خانه تشکل های استان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود انجمن ها و تشکل های تخصصی در استان که در زمینه اهداف سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کنند و اقدامات لازم بعمل آمده تا با همکاری استانداری و به منظورهماهنگی بیشتر تشکل ها اجتماع آنها در یک محل مناسب استقرار و فعالیت کنند.

وی تعداد تشکل های موجود استان را ۱۱ مورد اعلام و اضافه کرد: انجمن این تشکل ها با هدف همیاری در اجرای سیاستهای کلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بزودی در محل ساختمان تشکل ها واقع در خیابان باکری شهرستان ارومیه با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح و شروع به فعالیت خواهد کرد.

امسال ۱۲ بنای تاریخی جدید و نخستین اثر طبیعی آذربایجان غربی با عنوان كوه زندان در مجموعه تخت سلیمان تكاب به ثبت ملی رسید،در حال حاضر آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی كشور به یک هزار و ۴۷۲ اثر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار