دومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۷۶۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 31 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این جشنواره به منظور کاهش حوادث و افزایش امنیت و آرامش هر چه بیشتر شهروندان برگزار می شود.
محمد هادی قانع با بیان اینکه از محور‌های این جشنواره آموزش به ساکنان مجتمع‌های مسکونی توسط آتش نشانان داوطلب است، اظهار داشت: شهروندان می توانند آدرس مجتمع خود را به شماره ۳۰۰۰۷۵۱۲۵ پیامک کنند تا کارشناسان سازمان آتش نشانی در قالب برنامه زمان بندی شده با لباس فرم و ارایه کارت شناسایی در محل حضور یابند و ایمنی مجتمع مسکونی را بررسی کنند.
وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هویت کارشناس مراجعه کننده را با شماره تماس ۱۲۵ چک کنند.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: محورهای جشنواره شامل میزان آشنایی ساکنین با مسائل ایمنی در زمان بروز آتش سوزی و زلزله، داشتن سرایداری یا نگهبانی، داشتن پایان کار ساختمانی، میزان نزدیک بودن ساختمان به ایستگاه یا هیدرانت آتش نشانی، داشتن سیستم اعلان حریق، داشتن تجهیزات اطفاء حریق، داشتن گواهینامه استاندارد آسانسور و بازدید ماهانه و رعایت مباحث ایمنی در ساختمان است.
قانع ادامه داد: از دیگر محورهای این جشنواره عضویت ساکنان در جمعیت آتش نشانان داوطلب، وجود خاموش کننده در واحد‌های مسکونی، امکان دسترسی ماشین‌های امدادی اطفایی به تمام نقاط مجتمع، نصب علائم و تابلو‌های ایمنی و تعیین محل تجمع ایمن، دفع پسماند، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، میزان آشنایی مدیر ساختمان با مسائل ایمنی و دارا بودن قطع کن گاز است.
وی تصریح کرد: ایمن‌ترین‌ها در اختتامیه دومین جشنواره شهر ایمن معرفی و تندیس جشنواره و جوایز ارزنده به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ۲۱ آبان ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار مجتمع مسکونی احسان شیراز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار