فرماندار اردبیل گفت: دولت بدون کمک و همراهی خیرین در امر مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی موفق نیست و باید بستری مطلوب برای مشارکت انسان‌های خیرخواه فراهم آید.
کد خبر: ۷۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 15 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه سه کلاسه خیری مرحوم وطن‌پرست در روستای کمی‌آباد اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به مشکلات و خلأیی که در ایجاد فضاهای آموزشی و تحصیلی برای نسل آینده بود، امر مدرسه‌سازی آن هم با مشارکت و کمک خیرین به انجام رسید به طوری که در سال‌های اخیر این مجموعه به یک بازوی توانمند برای آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امر مدرسه‌سازی و مشارکت خیرین در این امر از خیرات، حسنات و ماندگاری واقعی برخوردار است، افزود: همانطوری که خداوند متعال در قرآن تأکید کرده آنچه نزد بندگان بوده از بین رفتنی است، ولی آنچه به عنوان امر خیر اندوخته می‌شود ماندگار است و خداوند پاداش نیکوکاران را در دنیا و عقبی می‌دهد.

رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل به جاودانگی امر مدرسه‌سازی و مشارکت خیرین در این امر اشاره کرد و گفت: فضاهای آموزشی و پرورشی که در کشورمان و به تبع آن در استان به همت خیرین شکل گرفته است، قابل توجه بوده به طوری که ما از راهبری این امر توسط جواد قرآن‌نویس از پیشکسوتان عرصه امر نیک و خیر و خیرخواهی قدردانی می‌کنیم.

زنجانی عنوان کرد: همین که خانواده وطن‌پرست در محروم‌ترین منطقه و برای معصوم‌ترین کودکان امیدواری در تحصیل و فضای مطلوب تعلیم و تربیت فراهم کرده قطعاً حرکتی قابل ستایش است و نه تنها از این کار ماندگار دانش‌آموزان بلکه خود فرد خیر و بانی این امر نیز از ثواب و پاداش آن بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول ادامه داد : تا زمانی که تعلیم و تربیت در این مدرسه جریان دارد و تا نسل‌های بعد بانی این امر نیک و خیر از پاداش و ثواب آن استفاده خواهند کرد و روزبه‌روز نیز بر عظمت این کار ماندگار و ساخت بنای فاخر و ارزشمند افزوده خواهد شد.

فرماندار اردبیل یادآور شد: در شهرستان اردبیل با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم که مشارکت خیرین در این امر این دغدغه و نگرانی ما را برطرف کرده و فضای مطلوب‌تری را در حوزه تحصیل نسل آینده فراهم می‌آورد.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت و بهره‌گیری از آیات و روایات در امر احسان و نیکوکاری در حوزه تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش امروز نیازمند مشارکت جدی خیرین است.

شعاع اهمیت علم‌آموزی را در عصر معاصر با توجه به ابعاد مختلف تهدیدها و هجمه‌ها یادآور شد و افزود: علم و قدرت ناشی از آن در حقیقت به برتری جوامع کمک کرده و به جامعه بشری شرافت و برتری خاص داده است.

وی با قدردانی از همراهی خیرین نام آشنا مرحوم وطن‌پرست در ساخت این واحد آموزش در یکی از روستاهای محروم اردبیل عنوان کرد: ما تا مهر ماه امسال با احداث و راه‌اندازی واحدهای‌های آموزشی که خیرین و نوسازی اجرایی کرده است بخشی از کمبود فضاهای آموزشی‌مان را برطرف خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار