معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن با بیان اینکه متأسفانه به علت بی‌توجهی پروژه‌های بسیاری تعریف شده و در دستور کار قرار گرفته است، از عزم جدی دولت برای اتمام پروژه های نیمه کاره خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 15 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری مهر، سید امیر حسینی جو ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن با اشاره به مدیریت و توان اجرائی مدیران در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از عامل انگیزه به عنوان مهمترین عامل موفقیت مسئولان و مدیران در آن زمان یاد و تأکید کرد: این انگیزه باید در بین مدیران ایجاد شود تا سبب تقویت توان دستگاهها و عامل حرکت و اشتیاق مسئولان در انجام امور محوله شود.
حسینی جو در مورد فعالیت مسئولان در حوزه‌های بخش شهرستان گفت: مسئولان در این حوزه ها نباید تنها به ریاست و مدیریت خود در سازمان و اداره اکتفا کنند، بلکه باید تلاش کنند تا مشکلات شناسایی و آسیب شناسی شود و با پیگیری مستمر در جهت رفع آن برآیند.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، عدم اعمال مدیریت جزیره‌ای و توجه به مدیریت متمرکز در شهرستان را رمز موفقیت در مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: همه نهادها از بدنه دولت هستند و همه دستگاهها باید با همکاری و مشارکت در رفع و حل مشکلات اقدام کنند.
حسینی جو با اشاره به این مطلب که دستگاههای اجرایی باید تا حد امکان از تشکیل پرونده در دستگاههای قضایی پرهیز کرده و حتی الامکان مسائل در فرمانداری مطرح و حل و فصل کنند، افزود: دولت در شرایط متعارف و معمول نیست و با توجه به مشکلات منطقه و جهان، در شرایط بسیار سختی قرار داریم و باید با کمک و مشارکت هم، فضایی را فراهم کنیم که تا به سمت ایجاد شرایط مطلوب و مناسب حرکت کنیم.
معاون استاندار مازندران در ادامه یادآور شد: کارشناسان موجود در مرکز استان هیچ برتری بر کارشناسان و متخصصین شهرستان ندارند و نباید برای هر امر کوچک و موضوعی انتظار رفتن به مرکز استان و کسب نظر از کارشناسان استان را داشت.
وی با تأکید بر پرهیز از موازی کاری در ادارات و دستگاه‌های دولتی، از کوتاه کردن چرخه اداری موجود در ادارات و فرمانداری یاد کرد و گفت: اکثر مراجعه مردم به فرمانداری و بخشداری شهرستان است و از مسئولان و مدیران می خواهم، به همان اندازه که در حفظ جایگاه مدیریت خویش تلاش می کنند در انجام امور محوله و وظایف خویش نیز به همان میزان تلاش و همت کنند تا شاهد حل مشکلات منطقه باشیم.
حسینی جو تأکید کرد: امسال پروژه جدیدی را تعریف نخواهیم کرد ولی این بدان معنی نیست که مدیران فعالیتهای عمرانی و توسعه‌ای خود را تعطیل کنند، بلکه از مدیران می‌خواهم شأن و منزلت مردم را حفظ و در جهت حل مشکلات آنان تلاش کنند.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن در پایان با اشاره به مدت زمان کوتاه مدیریت شهید رجایی در دوران ریاست جمهوری و رمز ماندگاری و موفقیت وی، خدمت به مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات آنان را از رموز موفقیت مسئولان دانست و از مدیران منطقه خواست، نظم و انضباط و اخلاق را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات رودخانه سه هزار و آسیب های ناشی از سیل، وزارت نیرو را مقصر اصلی در این حوادث نامید و گفت: به علت وقوع سیل های متعدد در سال، بستر رودخانه و مسیر آن از آورده رود پُرشد و این مسیر باید تخلیه و پاکسازی شود که متأسفانه علی رغم قول مساعد مسئولان وزارت نیرو، هنوز این مشکل مرتفع نشده و این موضوع سبب خواهد شد در آینده برای هر قول این مسئولان صورتجلسه کتبی تنظیم و اخذ شود.
وی همچنین از مشکل آب شرب منطقه به عنوان یک معضل جدی نام برد و خاطرنشان کرد: به علت مدیریت نادرست و نامناسب در این حوزه، علاوه بر مشکل آب شرب لوله کشی، تمام چاههای منطقه خشک شده و یا در حال خشک شدن است و مردم مجبور به استفاده از آب چاه برای مصارف شرب و خانگی خود هستند.
شریعت نژاد در ادامه از مطالعه و لزوم توجه به موضوع ایجاد و احداث سد و آب‌بندهای مناسب به عنوان یکی از راه‌های حل مشکل آب شرب منطقه یادکرد و گفت: در حال حاضر مطالعه و بررسی احداث «سد ازارود» را در منطقه داریم و با پایان یافتن فاز مطالعاتی آن در آینده وارد فاز اجرایی خواهیم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار