به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت، در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌های مقصد رخ می‌دهد.
کد خبر: ۷۷۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 26 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی با استناد به آمار رسمی پزشکی قانونی کشور گفت: شهریور هر سال شاهد بیشترین آمار قربانیان حوادث ترافیکی هستیم.

او افزود: در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶) بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۶۴ نفر، به عبارتی میانگین ۶۶ نفر از هموطنان در هر روز در حوادث رانندگی شهریور جان خود را از دست داده اند.

همتی ادامه داد: آمار ۲۱ برابری تعداد مصدومان در گزارش‌های رسمی پزشکی قانونی ۳۳۶ هزار مصدوم در سال ۹۶ بود که یک تراژدی و هشدار جدی است و بار مالی سنگینی را بر دولت و بر جامعه تحمیل می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: این مستندات آماری، نشان دهنده ضرورت توجه به ارتقای ایمنی ترافیک سفر‌های ماه پایانی تابستان است.

او بیان کرد: اجرای طرح‌ها و پویش‌های ویژه ارتقای ایمنی ترافیک شهریور، برای کاهش آمار قربانیان، مصدومان و معلولان حوادث رانندگی، در این ماه پرحادثه سال، نیازمند مشارکت، هماهنگی و پشتیبانی همه جانبه تمامی سازمان‌های مرتبط است.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: با توجه به بروز حدود ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌های مقصد، برنامه‌های ویژه‌ای برای محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها طراحی و اجرا می‌شود.

همتی افزود: توجه نکردن به جلو و سرعت بالا از علت‌های شایع تصادفات است که به همین دلیل اطلاع رسانی در این خصوص اهمیت دارد.

او اظهار کرد: با توجه به سهم بالای موتور سیکلت سواران و عابران پیاده در آمار قربانیان و مصدومان حوادث، چنانچه برنامه‌های ویژه آموزشی، تشویقی و ترویجی از سوی همه سازمان‌ها و ادارات مرتبط و با کمک رسانه‌ها و کارشناسان مرتبط انجام پذیرد، بسیار مثمر ثمر است.

همتی ضمن اشاره به این موضوع که ثابت شده است آشکار سازی با استفاده از تضاد رنگ‌ها برای بهتر دیدن، بهتر دیده شدن، رفع استتار و موانع دید با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگ سازی، ترویج و اجرای میدانی مانند رنگ، برچسب و لباس در حفاظت از عابران پیاده در برابر حوادث ترافیکی موثر است، گفت: امید است که با همکاری تمامی سازمان‌های مرتبط در اجرای طرح ارتقای ایمنی ترافیک سفر‌های شهریور، شاهد کاهش قابل توجه آمار جان باختگان و قربانیان حوادث رانندگی در این ماه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار