مهدی عبدالمالکی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که هزینه هایش از درآمدش تأمین می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 27 August 2019

مهدی عبدالمالکی در گفتگوبا خبرنگار تابناک کرمانشاه، اخبار منتشر شده در برخی کانال‌های غیر رسمی مبنی بر بودجه کلان فرهنگی شهرداری را خلاف واقع دانست و اظهار داشت: شهرداری مثل یک اداره کل یا وزارت خانه نیست که اعتبارش در سرفصل‌های خاصی از خزانه تخصیص یابد، شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که هزینه‌ها را از درآمدش تامین می‌کند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که هزینه‌های عمرانی، فضای سبز، ترافیک و فرهنگی شهرداری وابسته به درآمد محقق شده شهرداری است، افزود: کمتر از ۱۰ درصد منابع هزینه‌های شهرداری از طرف دولت تأمین می‌شود و ۹۰ درصد وابسته به پرداختی‌های مردم به شهرداری‌ها است.

عبدالمالکی با بیان اینکه فضای مجازی به جولانگاهی برای انتشار نظرات افراد بی تخصصی تبدیل شده که هرچه را بخواهند انتشار می‌دهند، ذهن و افکار عمومی را مشوش می‌کنند و هیچ گونه نظارتی نیز بر آن‌ها نیست، بیان کرد: در طول سال ۹۷ بیش از ۱۶۰ برنامه متوسط و بزرگ را برگزار کردیم که کل اعتباری که سازمان فرهنگی برای اجرای این برنامه‌ها دریافت کرده حدود دویست میلیون تومان است و ما تلاش خود را خواهیم کرد که مردم اثر کار و برنامه‌های ما را مشاهده کنند، انتشار و پیگیری شایعات سبب ضربه به شهر می‌شود.

ایشان در ادامه عنوان کرد: منابع درآمد شهرداری در چند سال اخیر نه تنها در کرمانشاه، بلکه در بیشتر شهر‌های کشور کاهش داشته و با مشکل روبرو است، درآمد‌ها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و خیلی از پروژه‌های شهرداری از قبیل: آسفالت، فضای سبز، پروژه‌های عمرانی معابر و همه کار‌هایی که به شهرداری مرتبط است در واقع به سختی انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در پایان ضمن اشاره به بودجه کل شهرداری در سال ۹۸ که حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: بودجه شهرداری در دو ماه پایان هرسال تدوین و ابلاغ می‌شود، اما در واقع این بودجه به صورت تخصیصی نیست بلکه در صورت تحقق درآمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار