اسماعیل قبادی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به برپایی ۱۰۰ موکب فعال از کنگاور تا خسروی، خدمت رسانی به زوار را در مسیر بازگشت ویژه و ضروری خواند.
کد خبر: ۷۸۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 03 October 2019
اسماعیل قبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود 100 موکب از کنگاور تا مرز خسروی با سرمایه، عشق، علاقه و انگیزه شخصی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: کار موکب داران خدمت‌رسانی به زوار به ویژه در مسیر بازگشت است، به دلیل اینکه هنگام بازگشت زوار خسته و خواب آلوده هستند و کمک رسانی در آن زمان ضروری تر است و حساسیت بیشتری می طلبد.

قبادی با تاکید بر انگیزه صرفا دینی و مذهبی موکب داران خاطر نشان کرد: در مسیر کردستان از قلعه شاخانی به سمت قزانچی و از سنقر به طرف کرمانشاه موکب ها برقرار است. بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل زائرین اربعین از استان کرمانشاه عبور می کنند و به سمت پایانه خسروی یا مهران حرکت می‌کنند بنابراین کرمانشاه بسیار پر تردد است.
 
 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت : تعدادی از موکب ها متعلق به هیئات مذهبی، برخی از آنها متعلق به اشخاص حقیقی و تعدادی دیگر توسط ادارات راه اندازی می شوند. فعالیت موکب ها از مهرماه آغاز و تا ۳۰ مهر ماه ادامه می یابد یعنی موکب ها تا حدود چهار روز بعد از اربعین هم فعال خواهند بود.

قبادی در پایان با اشاره به تلاش فعالانه مردم کرمانشاه در پذیرایی و میزبانی زوار اباعبدالله الحسین، زیرساخت ها این مسیر را آماده و قابل قبول دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار