امیر حسین صید محمدی در گفتگو با تابناک:
قائم مقام مدیر عامل کارخانه کاشی کاژه اسلام آباد غرب، از روند تعطیلی این کارخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸ روز از فراخوان تعطیلی کارخانه می‌گذرد و ۸۸۰ نفر نیروی مستقیم بیکار شدند.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 22 October 2019

امیر حسین صید محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: دولت از تولیدکنندگان و صادرات حمایت کافی نمی کند، من به سخنان رهبر معظم انقلاب استناد می کنم که در جلسه ای فرمودند به میزانی که حرف زده می شود اگر نصفش را اجرایی می کردیم ایران که نه سراسر جهان آباد می شد.

وی خاطر نشان کرد: با یک شرکت حمل و نقل سراسری طرف قرارداد بودیم، شرکت های حمل و نقل سراسری می‌توانند در تمامی اقصی نقاط ایران دفتر تاسیس کنند و نسبت به خروج کالای یک شرکت یا هر مجموعه ای اقدام کنند، این شرکت طی دو سال گذشته خیلی به ما کمک کرد تا این که تمام مواد اولیه که مثلا بالغ بر حدود ۸۰۰ هزار تن خاک بود را از شهرهای مختلف کشور به مقصد کارخانه حمل ، و محصولات تولید شده شرکت ما را از کارخانه به مقصد خرید خریدارانی که داشتیم منتقل می کرد این شرکت هفتاد دستگاه ماشین ولی پیام‌هایی مبنی بر این دریافت کردیم که از ظرفیت شهرستان استفاده  و باربری دیگر نباید اینجا کار کند.

قائم مقام مدیر عامل کارخانه کاشی کاژه اسلام آباد غرب،در خصوص روند تعطیلی کارخانه افزود:با توجه به این بحث از ظرفیت استان استفاده کردیم، ولی به ازای هر بار یک دستگاه نیسان هم در شهرستان نداریم، فقط یک کیس با ۱۰ تا ۲۰ برگ بارنامه که این بار نامه ها را می آوردند من به قاطعیت می گویم 50 درصد تعطیلی کارخانه ما به دلیل سیاست های غلط در این بخش بود.

صید محمدی خاطرتصریح کرد: این موضوع را که باربری شهرستان دارای ظرفیت کافی نیست و توانایی لازم را ندارد مطرح کردیم، به ما گفتند فراخوان می زنیم و از کرمانشاه ماشین می گیریم. من به مهندس خسروی گفتم، 120 حواله صادراتی برای پرویز خان، خسروی یا مهران دارم. به ما وعده اعلام فراخوان در سیستم و انتقال ماشین هایی به تعداد بالا را دادند. اما پس از چند روز هم پاسخی دریافت نکردیم.

وی با اشاره به تصویب برخی قوانین در سال های گذشته و در نهایت تغییر آن قوانین مبنی بر یکسان شمردن همه واحدهای تولیدی اذعان داشت: ما به این قوانین احترام گذاشتیم اما با اعتصاب کامیون داران و تعطیلی سراسری باربری ها مواجه شدیم و ۴۰ کامیون را به زحمت گیر آوردیم.

این مسئول با اشاره به تفاوت در هزینه باربری ها در مناطق مختلف یادآور شد: من فکر می کنم شرایط مساوات در این راستا برقرار نیست، ما توقع داشتیم که مسئولین با ما ارتباط برقرار کنند در خصوص اشتغال زایی که ایجاد کردیم، یکی از خواسته های ما حداقل اعزام کارشناسانی برای بررسی وضعیت واحدهای تولیدی بود.

صید محمدی :فرماندار اسلام آباد غرب تا آخرین لحظات پیگیر کارهای کارخانه شد تا مانع این تعطیلی شود ولی فایده نداشت ،ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمانشاه نیز پیگیری انجام دادند ولی متاسفانه جواب نداه و نتوانستن مانع از تعطیلی کامی این کارخانه بزرگ شودند.

قائم مقام مدیر عامل کارخانه کاشی کاژه اسلام آباد غرب در پایان تاکید کرد:در حال حاضر دپوی تولیدات قبلی کل کارخانه را گرفته و مجبور شدیم کارخانه را تعطیل کنیم ابتدا برای ده روز این اطلاعیه را صادر کردیم، تا امروز که 8 روز از صدور اطلاعیه می‌گذرد و خبری نیست، با این اتفاق 880 نفر نیروی مستقیم ما که 790 نفر آنان کارکنان مستقیم و 90 نفر رانندگان مینی بوس ها و کامیون ها بودند بطور کامل از کار بیکار شدند.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار