مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بدنبال انتشار خبری مبنی بر کشف یک سنگ نگاره جدید در محوطه تاریخی تاق بستان، تاریخی بودن این اثر تازه کشف شده را در هاله‌ای از ابهام دانست.
کد خبر: ۷۹۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 30 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری، اظهار کرد: در روزهای گذشته سنگ‌نگاره‌ای در محوطه تاریخی تاق بستان کشف شده که تاریخی یا معاصر بودن آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: در اثری که کشف شده نقشی وجود دارد که معلوم نیست این نقش توسط عوامل طبیعی مانند باران و فرسایش سنگ شکل گرفته و یا اینکه دست‌کندی توسط انسان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر این ابهام وجود دارد که اگر این اثر دست‌کند انسان است، مربوط به دوره معاصربوده و یا اینکه نقشی تاریخی است.

وی یادآور شد: از آنجایی که بین کارشناسان و باستان‌شناسان میراث فرهنگی استان درخصوص این مسائل اختلاف نظر وجود دارد، بنابراین یک تیم تخصصی را مامور کرده‌ایم تا به بررسی آن بپردازند.

قادری تاکید کرد: باتوجه به اینکه ابهاماتی در مورد تاریخی یا معاصر بودن این سنگ‌نگاره وجود دارد، هنوز نمی‌توانیم به صورت قطعی جزئیات این سنگ‌نگاره را اعلام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم توسط تیم کارشناسی، نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار