مصاحبه تابناک یزد با دبیر اجرایی اتحادیه آژانس ها؛
وضعیت تاکسی های درون شهری یزد تا حدی بی سرو سامان است که بعضا راننده ها برای یک مسیر مبالغ مختلفی را از مسافرین دریافت می کنند، مسئولان تاکسیرانی قول پیگیری و برخورد مطابق با قانون داده اند ولی آیا کوتاهی مسئولان در اجرای قانون باعث این اتفاق شده است؟
کد خبر: ۷۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 20 August 2015
به گزارش تابناک یزد دبیر اجرایی اتحادیه صنف آژانس های داخل شهری استان در گفت و گو با تابناک یزد ابتدا در خصوص تعداد آزانس های سطح شهر یزد گفت:تعداد آژانس های داخل شهری به ۱۲۸ مورد رسیده به طوری که در شاهدیه سه آژانس، در شهرهای کوچک فهرج ، زارچ و خویدک هر کدام یک آژانس و آژانس بانوان در استان یزد به 10 مورد می رسد در کل، اتحادیه  آژانس های شهر یزد دارای حدود۳۰۰۰ راننده بوده که ۷۰۰ نفر آنها تحت پوشش بیمه هستند.
محمد جواد دلشاد شرایط راننده آژانس را تأهل، داشتن گواهی نامه معتبر ، کارت پایان خدمت، گرفتن عدم اعتیاد و سؤء پیشینه ، کارت سلامت عنوان کرد و دارا بودن ماشین زیر مدل پنج سال و از همه مهمتر تایید صلاحیت از اداره اماکن عمومی از دیگر شرایط است و بانوان در صورت مطلقه بودن، باید زیر نظر کمیته امداد بوده و نام فرد در این اداره ثبت شده باشد همچنین رانندگان آژانس بعد ۳۰ سال کار بازنشسته می شوند.                                 
 دلشاد در خصوص وضعیت تاکسی ها در سطح شهر نیز عنوان کرد:ماهیت آژانس با تاکسی متفاوت است یعنی اینکه آژانس ها وظیفه داشته بر در منازل مسافر خود را سوار کنند اما تاکسی ها چنین شرایطی را شامل نمی شوند بلکه در خیابان و مسیر خود مشغول کار هستند و هیچگونه اعتراضی از طرف آنها وارد نیست اما با این وجود حدود ۳۰ درصد با کاهش تاکسی ها روبرو بودیم.
دبیر اجرایی اتحادیه آژانس ها با بیان اینکه هرگونه شکایت از سوی مردم بررسی می شود و با راننده متخلف برخورد خواهد شد، اعلام کرد:هزینه ورودی هر آژانس ۱۲۰۰ تومن ، کیلومتر طی شده۳۰۰ تومن و انتظار برای هر دقیقه ۱۲۰ تومن، نرخ سال ۹۳ می باشد و در سال جدید سال ۹۴ با افزایش نرخ روبرو نبودیم.
وی درخصوص ممنوعیت سوار کردن مسافر افغانی گفت: در صورت مشاهده بازرس ،ماشین راننده تا شش ماه توقیف و با آن برخورد قانونی می شود با توجه به بازرسی ها که هفته ای چهار روز به صورت دوره ای انجام می شود برای نظارت بر آرم و علائم و داشتن مجوز کار مراجعه کرده و در صورت نداشتن نرخ نامه به تعزیرات ارجاع می شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار