مسیب قبادیان در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: دلیل کندی اینترنت و قطعی آن مربوط به اینترنت بین الملل است و دسترسی به سایت های داخلی مشکلی ندارد.
کد خبر: ۷۹۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 24 November 2019

مسیب قبادیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در خدمات مختلف اعم از خدمات بانکی،خدمات دفاتر پیش خوان و خدمات دفاتر پلیس، که روی شبکه داخلی باشد، هیچ مشکلی نیست و طبق روال قبل در حال انجام است.

 وی با اشاره به بحث دسترسی به سایت های بین المللی افزود: این عدم دسترسی بر حسب الزاماتی که در این شرایط وجود دارد و تصمیمی که شورای عالی امنیت کشور گرفته، دسترسی ها محدود و تا زمانی هم که شرایط را خودشان تعیین نکنند ادامه می یابد ولی به نظر می آید تا یکی دو روز آینده به روال قبل بر می گردد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود در خصوص سرعت پایین و کندی دسترسی ها، خاطر نشان کرد: سایت های داخلی ممکن است یک مقداری ترافیک شان نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده باشد. ولی بعضا خود سرورهای سازمان ها و ارگان هایی که خدمات ارائه می دهند، ترافیک شان که بالا می رود با کندی مواجه می شوند ولی محدودیتی در شبکه برای دسترسی به سایت ها ایجاد نشده است.

قبادیان تصریح کرد: با وجود قطع ارتباط بین الملل دسترسی ها در شبکه ی داخلی ممکن است و خدمات ارائه می شود،و خطوط تلفن و موبایل و تماس ها و ارسال پیامک با مشکلی مواجه نیست.

به گفته این مسئول، در سال های گذشته خدمات بانک ها و شبکه های مختلف از اینترنت بین الملل استفاده و از میزبانی شرکت های واقع در خارج از کشور و قرار دادن محتوایشان استفاده می کردند. در نتیجه اینترنت بین الملل به هر دلیلی کند یا قطع می شد این خدمات نیز مختل می شد ولی در این سال ها ی اخیر به خاطر توسعه شبکه ملی اطلاعات و تفکیک سرویس های داخلی و بین الملل این زمینه فراهم شده که خیلی از سازمان ها و دستگاه ها از میزبانی سایت های داخلی استفاده کنند، یعنی دیتا سنتر های داخلی را به کار گیرند.

 وی ادامه داد: این تفکیک شبکه خدمات داخلی را از سرویس های بین الملل جدا کرده دارای یک مفهومی ست با نام شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی، یعنی ما سال های قبل خیلی وابستگی داشتیم بیش از 70 یا 80 درصد و محتواهای داخلی شان روی سرورهای خارجی میزبانی می شد. ولی در این سال ها در کشور این زمینه فراهم شد که محتواها در داخل کشور قرار داده بشود و دسترسی اش در شبکه داخلی باشد و وابستگی به شبکه ها ی خارجی از بین برود.

 قبادیان در پایان، تاکید کرد: بحث مفهوم است، یعنی تفکیک ترافیک داخلی و بین الملل و میزبانی دیتا سنترها یا مراکز داده های داخلی در بستر شبکه های ارتباطی، مجموعه این ها می شود و شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی،طبیعتا دسترسی به سایت هایی که محتوایش خارج از کشور است در این ایام محدود می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار